logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۲۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

استان زنجان میزبان طرح جهش تولید در دیمزار‌ها

استان-زنجان-میزبان-طرح-جهش-تولید-در-دیمزار‌ها-
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال در سومین سال متوالی در سطحی بالغ بر ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان زنجان اجرا خواهد شد.

اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: عمده محصول زیر کشت زراعی استان زنجان گندم بوده و از اهمیت خاصی برای دولت و کشاورزان برخوردار است. با این حال سالانه سطحی معادل با ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم دیم و ۱۸ هزارو ۵۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی می‌رود.

بیشتر بخوانید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برای شروع سال زراعی جدید با بهره‌وری بالا، اقدامات لازم آغاز شده است، گفت: مهمترین اقدام برای روز‌های قبل از کشت؛ اقدامات ترویجی است تا کشاورزان برای رعایت استاندارد‌های کشت در سال زراعی جدید، آمادگی لازم را با پیش زمینه علمی داشته باشند.

وی عنوان کرد: بذور گواهی شده به میزان کافی در شرکت‌های بذری استان وجود دارد و کشاورزان می‌توانند از این بذور استفاده کنند، با این وجود با توجه به اینکه کیفیت بذر‌های تولیدی بالا است استقبال خوبی از طریق کشاورزان وجود دارد.

طیبی در ادامه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال در سومین سال متوالی در سطحی بالغ بر ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان انجام خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش بهره‌وری در واحد سطح خواهد شد.

وی اذعان کرد: این اراضی زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، نباتات، دانه‌های روغنی مخصوصا گلرنگ خواهد شد و حمایت‌های ویژه از کشاورزان در بحث بیمه، نهاده‌ها و سایر اقدامات ترویجی انجام خواهد شد.

گفتنی است قیمت فروش بذر گندم نیز برای استفاده در سال زراعی پیشرو مشخص شده و به شرح ذیل می‌باشد:

بذر گندم طبقه گواهی شده آبی ۲۰۶۰۰۰ ریال

بذر گندم طبقه گواهی شده دیم ۱۹۹۵۰۰ ریال

بذر گندم طبقه مادری آبی ۲۱۶۳۰۰ ریال 

بذر گندم طبقه مادری آبی ۲۰۹۴۷۵ ریال

بذر گندم طبقه پرورش ۳ آبی ۲۲۶۶۰۰ ریال

بذر گندم طبقه پرورش ۳ دیم ۲۱۹۴۵۰ ریال.

قیمت‌های فوق حداکثر قیمت فروش بوده و شرکت می‌توانند با توافق کمیته فنی بذر استان با قیمت پایین‌تر بذر خود را به فروش برسانند‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر