logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۲۰۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

قیمت فروش گندم بذری فعلا مشخص نیست

قیمت-فروش-گندم-بذری-فعلا-مشخص-نیست
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کلیه اقدامات لازم در خصوص تامین بذر مناسب انجام و بیش از تعهد استان امسال بذر تهیه شده است گفت: قیمت گندم بذری فعلا مشخص نیست.

اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در استان زنجان حدود ۳۰۰ هزار هکتار گندم به صورت دیم و ۱۸ هزار هکتار نیز زیر کشت آبی رفته بود اظهار داشت: بذر گواهی شده گندم از طریق شرکت‌های خصوصی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی تولید و در اختیار کشاورزان قرار گرفته بود و امسال نیز همین روند انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: فراوری بذر تا اواخر شهریور و اوایل مهر به طول می‌انجامد و فعلا دولت قیمت فروش را تعیین نکرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کلیه اقدامات لازم در خصوص تامین بذر مناسب انجام شده و بیش از تعهد استان امسال بذر تهیه شده است گفت: دغدغه ای از بابت تامین بذر مورد نیاز کشاورزان نداریم.

طیبی اذعان کرد: تا حال حاضر بیش از ۱۷۰۰۰ تن تامین بذر گندم در استان انجام شده که بیشتر از تعهد استان (۱۱۰%تعهد ) می‌باشد.

وی با بیان اینکه به کشاورزان توصیه می‌شود از بذور گواهی شده استفاده کنند گفت: در صورت استفاده از بذور خود مصرفی در راستای جلوگیری از خسارت آلودگی سیاهک حتما نسبت به بوجاری محصول خود در مراکز بوجاری مطمئن و یا استفاده از سموم قارچ‌کش مناسب و طبق توصیه‌های کارشناسان کشاورزی اقدام کنند .

طیبی با بیان اینکه جهت دسترسی به گندم بذری کشاورزان می‌توانند به شرکت‌های مختلف که وظیفه توزیع را بر عهده دارند مراجعه کنند گفت: از بذور اصلاح شده و ارقام به روز شده جهت تامین بذر استفاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص کود یارانه‌ای نیز گفت: کود امسال برای کشت‌های پاییزه کلا یارانه‌ای خواهد بود، بخشی از کودها تامین شده و بدلیل تاکید بر توزیع و مصرف متعادل کود (تغذیه متعادل) درحال تامین کودهای فسفاته پتاسه و ازته هستیم .

وی ادامه داد: درحال حاضر برای کشت کلزا امکان تحویل کود میسر شده است و برای سایر محصولات نیز طبق برنامه تامین و توزیع انجام خواهد شد و مشکلی نخواهیم داشت.

طیبی با اشاره به اینکه بهای کود نیز طبق روال توسط کشاورزان در زمان تحویل؛ پرداخت می‌شود گفت: قیمت کودها همان قیمت‌های سال قبل بوده و تغییری نکرده است.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر