logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

رکورد خرید گندم در ماهنشان شکست

رکورد-خرید-گندم-در-ماهنشان-شکست
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم امسال ۷۰ درصد افزایش یافته است گفت: رکورد خرید گندم در ماهنشان شکست.

جلال فضلی امیری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان زیر کشت گندم رفته بود، اظهار داشت: ۳۱ هزارو ۵۰۰ هکتار گندم دیم و ۲ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خوشبختانه امسال رکورد تولید و خرید گندم در شهرستان ماهنشان شکست به طوری که میزان خرید گندم ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار تن گندم در سطح شهرستان خرید تضمینی شده بود گفت: اما امسال میزان خرید به ۲۳ هزار تن رسید و تا حال حاضر ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران این شهرستان پرداخت شده است و تا پایان شهریور ماه مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقوع بارندگی مناسب، تلاش کشاورزان و لطف خداوند سبب افزایش میزان تولید گندم شد اذعان کرد: البته بخشی از افزایش عملکرد به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و همراهی کارشناسان مجموعه جهاد و نظام مهندسی کشاورزی برمی‌گردد. 

فضلی امیری با اشاره اینکه ۴ مرکز خرید گندم و یک سیلو؛ کار خرید گندم را در شهرستان انجام دادند، تصریح کرد: برداشت گندم در شهرستان تقریبا به اتمام رسیده است.

وی اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی پیشرو، نیز همین سطح گندم در شهرستان ماهنشان مورد کشت قرار گیرد و طرح جهش تولید نیز با قوت بیشتری اجرا شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر