logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۲۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

کمبود واکسن برای افراد 6 ساله در استان زنجان نداریم

کمبود-واکسن-برای-افراد-6-ساله-در-استان-زنجان-نداریم
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه برای کاهش دور ریز واکسن در درمانگاه‌ها اقداماتی در نظر گرفته شده است گفت: هیچ کمبود واکسنی برای افراد 6 ساله در استان وجود ندارد.

حسن اسمخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه ویال‌های برخی واکسن‌ها ( ظروف شیشه‌ای  که برای نگاه‌داری داروها به صورت مایع یا پودر استفاده می‌شود) دارای 10 دز است گفت: اگر درب مایع واکسن باز شود باید در عرض چند ساعت مورد استفاده قرار داده شود اگر به موقع مورد استفاده قرار نگیرد باید دوریز شود و در این صورت مواد دور ریز از درمانگاه‌ها زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در چنین مواقعی درمانگاه‌ها برای جلوگیری و کاهش مواد دور ریز ناشی ازواکسن‌ها موظف هستند با نزدیکترین درمانگاه هماهنگی‌های لازم انجام شود تا افراد واجد شرایط دریافت واکسن برای انجام واکسیناسیون در یک درمانگاه پذیرش شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: بعد از جمع شدن افراد واجد شرایط در یک درمانگاه واکسیناسیون افراد دارای 6 سال انجام می‌شود و هیچ کمبود واکسنی برای افراد 6 ساله در استان وجود ندارد.

اسمخانی ابراز کرد: واکسن قبل از مدرسه یا همان واکسن‌های ۶ سالگی شامل واکسن‌های سه گانه و فلج اطفال و ام ام آر (MMR) می‌شود.

وی تاکید کرد: این سه واکسن، مخلوطی از سم تغییر شکل یافته (توکسوئید) دیفتری، کزاز و میکروب کشته شده‌ سیاه سرفه است که در یک آمپول تهیه شده و در قسمت جلو ران در عضله‌ کودک تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر