logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۷۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

تشکیل ۱۱۰۰ پرونده پزشکی برای بیماران سرطانی در زنجان

تشکیل-۱۱۰۰-پرونده-پزشکی-برای-بیماران-سرطانی-در-زنجان-
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با بیان اینکه تعداد خیرین در استان برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان رو به افزایش است گفت: ۱۱۰۰ پرونده پزشکی برای بیماران سرطانی در انجمن مهرانه زنجان تشکیل شده است.

اصغر وثوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ماهیانه ۱۱ ميليارد و ۲۰۰ میلیون تومان به سفره بیماران مبتلا به سرطان توسط انجمن خیریه مهرانه زنجان بابت دارو و درمان وارد شده است اظهار کرد: سال گذشته در مهرانه زنجان هزار و ۱۰۰ پرونده پزشکی برای بیماران تشکیل شده است که ۹۰۰ مورد از پرونده‌های تشکیل شده برای زنجان ۲۰۰ مورد آن برای شهرهای تکاب، بیجار و میانه است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تعداد خیرین در استان برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان رو به افزایش است گفت: بیش از هزار نفر در کارهای اجرایی مهرانه به صورت خیر حضور فعال دارند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان عنوان کرد: شایان ذکر است تعداد حامیان انجمن خیریه مهرانه در استان زنجان بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

وثوق با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار نفر برای گرفتن کمک دارویی به انجمن خیریه مهرانه زنجان مراجعه داشتند ابراز کرد: برای انجام پرتو درمانی۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر، شیمی درمانی ۹ هزار و ۶۰۰ نفر، آزمایشگاه ۹ هزار و ۲۰۰ نفر، پزشکی هسته‌ای هزار و ۲۳۰ نفر خدمات انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای شرکت در کلاس آموزش و پیشگیری از بیماری سرطان ۱۵ هزارو ۳۰۰ نفر، برای مهمان سراهای تهران و زنجان هم ۲۰ هزار نفر شب مهمان پذیرش شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان تاکید کرد: اقدام جدید مهرانه زنجان در سال جدید اخذ مجوز راه اندازی بخش رادیولوژی است که ماموگرافی، سونوگرافی و سنجش تراکم مغز استخوان را به خود اختصاص داده است که در موضوع غربالگری بیماران امری مهم و کارگشا خواهد بود.

وثوق ابراز کرد: غربالگری در افراد سالم در خانم‌ها برای سرطان سینه و در آقایان برای سرطان دستگاه گوارش انجام می‌شود که برای آقایان آزمايش خون مخفی در مدفوع به صورت رایگان برای افراد بالای ۴۵ سال انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از همشهریان خواهشمندیم در غربالگری شرکت کنند تا راه‌های تشخیص و درمان بیماری سرطان به موقع انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر