logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۲۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

واقعه عاشورا نمونه بارز امیدآفرینی

واقعه-عاشورا-نمونه-بارز-امیدآفرینی
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه واقعه عاشورا نمونه بارز امیدآفرینی گفت: این امید عاشورایی است که ایران اسلامی را پویا و البته پیروز میدان کرده است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: داشتن امید یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک مسلمان است و دستور صریح خداوند این است که نباید از رحمتش نا امید شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بالاترین امید‌ها نیز در مکتب عاشورا امید به خداوند و رحمت اوست، افزود: در زمان راحتی و ارامش داشتن امید، هنر چندانی نیست. هنر این است که در زمان سختی نا امید نباشیم و چنان اعتقادی به خداوند داشته باشیم که نا امید نشویم. چراکه یکی از ویژگی‌های یک مومن خوف و رجا است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند در زمانی که هیچ امیدی ندارید بالاترین امید‌ها را در خود به خدا ایجاد کنید، گفت: همین امید‌ها است که سبب زنده نگه داشتن عاشورا و مکتب آن شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین مکتب سیدالشهدا به عنوان عامل وحدت‌بخش بین ملل مختلف اسلامی نیز گفت: وحدت و انسجام یکی از عوامل هم‌افزایی و یکپارچگی بین مردم و پایداری یک ملت است.

وی افزود: مکتب عاشورا در کشور از عوامل وحدت بخش و انسجام مردم بوده و سیدالشهدا بزرگ‌ترین معلم ایثار، شهادت و از خودگذشتگی برای نجات اسلام و محور وحدت و انسجام در بین مردم است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: تک‌تک یاران ابا عبدالله‌ الحسین (ع) مانند حضرت ابوالفضل (ع)، علی‌اکبر (ع) و دیگر یاران آن حضرت می‌توانند الگوی ویژه و مناسب برای تمام گروه‌های سنی جامعه باشند.

وی با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا و نقش آن در جامعه گفت: همان گونه که رهبری به امیدآفرینی مردم تأکید کردند، امیدواری و امید می‌تواند زندگی را شکل دهد زیرا زندگی بدون امید معنایی ندارد.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی و انتظار ظهور و قیام سبز مهدوی نمونه‌ای بارز از امیدآفرینی برای جامعه است گفت: امید در عاشورا زمانی به درد ما می‌خورد که در زندگی فردی و اجتماعی خودمان سرایت دهیم.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: امام فرمودند نظام ما مدیرن عاشورا است چرا همان امیدی را داریم که عاشورا به ما داده است. در نظام اسلامی در جنگ اقتصادی، فرهنگی چیزی که برای ایران نجات بخش بوده و مایه حرکت برای شهدای ما شده؛ زنده بودن امید عاشورایی است.

وی ادامه داد: در دنیا یکی از مهم‌ترین تعیین کننده‌های معادلات سیاسی و اجتماعی؛ ایران اسلامی است و اگر معادلات را ایران اسلامی تغییر نمی‌داد قاعدتا سوریه، عراق و ایران در دست دشمنان بود. بنابراین این امید عاشورایی است که ایران اسلامی را پویا و البته پیروز میدان کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر