logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۲۰۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

90 درصد جابه جایی‌های زائران اربعین در استان از طریق اتوبوس است

90-درصد-جابه-جایی‌های-زائران-اربعین-در-استان-از-طریق-اتوبوس-است
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای جهت جابه‌جایی زائران اباعبدالله(ع) در نظر گرفته شده است گفت: 90 درصد جابه‌جایی‌های زائران اربعین در استان از طریق اتوبوس است.

علی مدقالچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برای مسیربرگشت اتوبوس‌ها تدابیری درنظر گرفته شده است که همشهریان بتوانند به اتوبوس‌ها دسترسی داشته باشند گفت: یک سری تجهیزات حمل ونقل هوشمند در راه‌های کشور نصب شده است تا بتوان مسیر و تردد ناوگان‌ها را در جاده‌ها بررسی کرد. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: ازجمله این عوامل سامانه‌های تردد شماری، سامانه‌های دوربین‌ها و نظارت تصویری این سامانه‌ها که در واقع اطلاعات بسیار با قیمتی در خصوص وضعیت ترافیک و ترافیک جاده‌ای به اداره راهداری می‌دهد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: سامانه‌ای برای رصد مسیرهای اتوبوس تحت عنوان سامانه داپ طراحی و در نظر گرفته شده است که و مرتب وضعیت رصد ترافیک و تحلیل ترافیک جاده‌ای را انجام می‌دهد.  

مدقالچی ابراز کرد: مهم‌ترین کاربرد‌ها و خروجی‌ها سامانه داپ در تحلیل آمار‌های ترافیکی است که برای اربعین که حجم زیادی زائرین جابه‌جا می‌شوند کاربرد دارد. 

وی گفت: ناوگان‌هایی که در مرز مستقر هستند از طریق سامانه داپ شناسایی می‌شود تا هنگام برگشت اتوبوس به مسیر دیگر نرود و این سامانه کنترل سرعت مجاز اتوبوس‌ها را هم تحت پوشش قرار دارد. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ناوگان‌های اعزام شده جهت جابه‌جایی مسافران در مرز مهران رزرو بوده تا زمانی که مسافر کشی از  جایگاه انجام شود. 

مدقالچی تاکید کرد: در استان زنجان هم سامانه داپ مورد استفاده قرار گرفته است از این جهت قرارگاهی در شهر زنجان تشکیل شده به نام قرارگاه کنترل ناوگان اتوبوسی که کنترل اتوبوس‌های اعزام شده به مرز را بر عهده دارد. 

وی اضافه کرد: دوربین‌هایی که توسط بخش راهداردر جاده‌ها نصب شده است پلاک ماشین‌ها را شناسایی می‌کند برخی ماشین‌ها مجهز به موقعیت‌سنج هستند که وضعیت و مکان اتوبوس‌ها را بررسی می‌کند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: از اول طرح 25 مردادماه تا 6 شهریورماه 56 ناوگان عمومی از استان به سمت مرز اعزام شده است که 5 هزارو 700 نفر توسط ناوگان اتوبوسی استان زنجان به سمت مرز جابه‌جا شده است. 

مدقالچی گفت: یک سرویس برای مرز خسروی در نظر گرفته شده است که اگر استقبال آحاد مردم زیاد باشد هر روز یک اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین در نظر گرفته می‌شود. 

وی ابراز کرد: 90 درصد جابه‌جایی‌های زائران اربعین از طریق اتوبوس، الباقی مربوط به سواری و مینی بوس است که کمترین جابه‌جایی از طریق مینی بوس گزارش شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر