logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۹۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راهداری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا:

استان زنجان آماده واردات ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری است

استان-زنجان-آماده-واردات-۱۰۰-دستگاه-ماشین-آلات-راهداری-است
مدیرکل راهداری استان زنجان با اشاره به اینکه خرید دو هزارو ۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده تا وارد کشور شود، گفت: استان زنجان نیز برای واردات ۱۰۰ دستگاه اعلام آمادگی کرده است که اگر این اتفاق بیفتد در نوسازی ناوگان راهداری که سن بالای ۲۳ دارد انقلابی ایجاد خواهد کرد.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اعتبار ساخت راه‌های روستایی از محل اعتبارات استانی است و باید کمیته‌های برنامه‌ریزی تشکیل شود اظهار داشت: سعی خواهد شد تا پروژه‌های نیمه در استان به اتمام برسد و اگر پروژه جدیدی نیز وجود داشته باشد بر روی آن نیز کار خواهد شد.

وی افزود: با این حال در حدود ۳۰ میلیار تومان اعتبار، از محل یک درصد معادن اخذ شده است که در مسیر بهبود راه‌های روستایی استان استفاده خواهد شد.

مدیرکل راهداری استان زنجان تصریح کرد: با سفر آقای نیکزاد نیز مصوبه‌ای تدوین شد که بر اساس آن در هر شهرستان در راه‌های روستایی و فرعی ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت شود و این اعتبار علاوه بر اعتبارات استانی بود.

وی با بیان اینکه خرید یک دستگاه گریدر نیز مصوب و این دستگاه تحویل گرفته شد، گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای منطقه قره‌پشتلو و ایمن‌سازی این مسیر مصوب شده است و در حال حاضر در حال انجام کار‌های مطالعاتی هستیم تا بتوانیم پیمانکار انتخاب نماییم.

قزوینیان با اشاره به اینکه اداره کل راهداری استان در سال گذشته ۹۸۰ میلیارد تومان عقد قرارداد داشت، اذعان کرد: بیشترین حجم قرار داد در آزاد‌راه زنجان قزوین بود که برای بهسازی مسیر، این قرار داد منعقد شد و در حال حاضر نیز کارخانه آسفالت در این مسیر در حال احداث است.

وی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ مصوب شده تا ۲۷۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین وارد کشور شود، استان زنجان نیز برای واردات ۱۰۰ دستگاه اعلام آمادگی کرده است که اگر این اتفاق بیفتد در نوسازی ناوگان راهداری که سن بالای ۲۳ دارد و از سویی دیگر تعداد دستگاه‌ها کم است انقلابی در حوزه ماشین‌آلات خواهد بود.

قزوینیان با اشاره به اینکه برنامه‌های لازم در خصوص امور راهداری در اردیبهشت ماه ارائه داده می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی ما بر این است که رشد قابل توجهی در حوزه راهداری شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: با این حال علی‌رغم مشکلات فراوان در سال ۱۴۰۱ میزان آسفالت‌ریزی تقریبا سه برابر سال ۱۴۰۰ بود و امیدواریم امسال این رقم در تمام زمینه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر