logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۱۷۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اجرای پروژه فیبر نوری بستر توسعه اقتصاد دیجیتال را فراهم می‌آورد

اجرای-پروژه-فیبر-نوری-بستر-توسعه-اقتصاد-دیجیتال-را-فراهم-می‌آورد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: توسعه دسترسی فیبر نوری اقدامی اولیه برای توسعه اقتصاد دیجیتال است که در صورت همکاری شهرداری‌ها در این طرح، زمینه برای دسترسی پرسرعت کسب و کارها، سازمان‌ها و منازل به اینترنت فراهم می‌شود.

حامد سرایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; در خصوص اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: توجه شهرداری‌ها به توسعه شهر هوشمند و ارائه خدمات شهری الکترونیک، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و پرسرعت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌ریزی برای توسعه فیبر نوری در شهرهای بالای ۲ هزار خانوار در استان زنجان، شده است افزود: تلاش می‌کنیم تا با همراهی شهرداران، توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان به انجام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری‌های در استان در خصوص اجرایی شدن طرح‌های توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها انجام شده افزود: همچنین برخی اقدامات برای توسعه فیبرنوری در شهرهای استان در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه هدف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زمینه رقابت سالم و رو به توسعه می‌باشد اذعان کرد: تلاش می‌کنیم تا در رفع مشکلات شبکه توزیع درون استان و بهره‌مندی شهروندان از دسترسی پرسرعت و پایدار را سرعت ببخشیم.

سرایی با اذعان به اینکه توسعه دسترسی فیبرنوری با حدود 10 برابر سریع‌تر نسبت به دسترسی ADSL، اقدامی اولیه برای توسعه اقتصاد دیجیتال در است می‌باشد گفت: با همکاری شهرداری‌ها در این طرح، زمینه برای دسترسی پرسرعت کسب و کارها، سازمان‌ها و منازل به اینترنت فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات توسعه فیبرنوری در پنج شهر انجام شده اذعان کرد: در قیدار، هیدج، صایین قلعه، آببر و سجاس با هدف دسترسی منازل، کسب و کارها و مراکز آموزشی و اداری و درمانی مذاکرات آغاز شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر