logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۱۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

یک سوم بذر گندم مورد کشت استان زنجان گواهی شده است

یک-سوم-بذر-گندم-مورد-کشت-استان-زنجان-گواهی-شده-است
مسئول موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در استان زنجان گفت: سالانه در حدود ۳۵ هزار تن بذر گندم دیم و ۴ هزار تن بذر گندم آبی برای کشت در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک سوم به صورت بذور گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

حامد نصیری‌وطن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; اظهار داشت: در استان زنجان حدود ۳۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۱۸ هزار هکتار زیر کشت آبی می‌رود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سالانه در حدود ۳۵ هزار تن بذر گندم دیم و ۴ هزار تن گندم آبی برای سطح مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرد. که یک سوم به صورت بذور گواهی شده از طریق دولت و شرکت‌های بخش خصوصی تهیه و تامین می‌شود و بقیه بذر از نوع خود مصرفی استفاده خواهد شد.

مسئول موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در استان زنجان گفت: بذر گواهی شده گندم از طریق شرکت‌های خصوصی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: فراوری بذر تا اواخر شهریور و اوایل مهر به طول می‌انجامد و فعلا دولت قیمت فروش را تعیین نکرده است.

نصیری‌وطن با بیان اینکه جهت دسترسی به گندم بذری کشاورزان می‌توانند به شرکت‌های مختلف که وظیفه توزیع را بر عهده دارند مراجعه کنند گفت: از بذور اصلاح شده و ارقام به روز شده جهت تامین بذر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۳ هزار تن بذر سیب‌زمینی لیبل‌دار، ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن بذر حبوبات آبی و دیم، ۱۹ هزار تن نیز بذر گندم لیبل‌دار نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر