logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۱۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

رگبار شدید باران زنجان را فرا می‌گیرد

رگبار-شدید-باران-زنجان-را-فرا-می‌گیرد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه افزایش ناپایدار همراه با فعالیت سامانه همرفتی در استان فعال است گفت: رگبار شدید باران زنجان را فرا می‌گیرد.

الهام نجفی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه افزایش ناپایداری همراه با فعالیت سامانه همرفتی تا اواخر روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود اظهار کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ همراه خواهد بود و هواشناسی استان اقدام به صدور هشدار زرد کرده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مناطق مورد اثر این سامانه همرفتی در استان زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان است.

نجفی گفت: احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع و کم استحکام شهری، روستایی و درختان خشکیده در اثر وزش باد، آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن مسیرها، خطر اصابت صاعقه و احتمال خیزش گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده داربست‌ها و بنرها خودداری گردد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: هوای استان امروز قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید و افزایش ابر خواهد بود که در برخی نقاط ممکن است با رگبار محلی باران و رعدوبرق نیز همراه گردد.

نجفی افزود: شرایط نسبتا ناپایدار تا  روز سه‌شنبه در استان ادامه خواهد داشت و طی این مدت در بعضی ساعات شاهد وزش باد و افزایش ابر و تگرگ و رعدو برق همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین ممکن است در برخی نقاط از سطح استان شاهد رگبارهای محلی باران و رعدوبرق باشیم که احتمال آن در روز سه‌شنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان  تاکید کرد: دمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه بطور نسبی افزایش یافته و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا کاهش می‌یابد و هشدار زرد صادر شده برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر