logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۱۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

هشدار زرد هواشناسی؛ افزایش دما و احتمال آتش‌سوزی مراتع در استان زنجان

هشدار-زرد-هواشناسی؛-افزایش-دما-و-احتمال-آتش‌سوزی-مراتع-در-استان-زنجان
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه طی هفته پیش رو دمای هوای استان تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت گفت: هشدار زرد هواشناسی برای استان زنجان در نظر گرفته شده و احتمال آتش‌سوزی مراتع نیز دور از انتظار نیست.

حسین سلطانی در گفت‌وگو باخبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هوای استان طی امروز در اکثر مناطق قسمتی ابری خواهد بود اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد وزش موقت باد نسبتا شدید در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این شرایط جوی در استان ادامه خواهد داشت و طی روزهای اخیر سامانه بارشی جدید در استان فعال نخواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: به دلیل عبور امواج ضعیفی از روی منطقه افزایش سرعت وزش باد تا حد نسبتا شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر پدیده غالب روزهای آینده خواهد بود که با خیزش محلی و موقتی گردو خاک همراه است.

سلطانی تاکید کرد: تا روز پنج شنبه هوای نسبتا خنکی در استان مستقر خواهد بود ولی از روز جمعه شاهد افزایش محسوس در دمای هوا خواهیم بود و احتمال افزايش محسوس دما در برخي مناطق تا 40 درجه و بيشتر، و احتمال آتش‌سوزي مراتع نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: این افزایش دما از روز جمعه 1402/04/16آغاز و تا پایان سه‌شنبه 1402/04/20 در كليه مناطق استان به ويژه نواحي گرمسيری وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روز جمعه هوای استان صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر وزش باد همراه با افزایش دما خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: روز شنبه هوای استان صاف تا کمی ابری و بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر