logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۱۵۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

تبیین ماهیت آمریکا و جنایات آن کشور نوعی جهاد است

تبیین-ماهیت-آمریکا-و-جنایات-آن-کشور-نوعی-جهاد-است
رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروز جهاد تبیین این موضوع خیلی مهم است و همه باید برای مردم و به ویژه جوانان روشنگری کنیم گفت: تبیین ماهیت آمریکا و جنایات آن کشور نوعی جهاد است.

حجت‌الاسلام علی ناصرِ در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دین مبین اسلام به عنوان کاملترین ادیان الهی که حتی پیامبران ادیان قبل از آن، خبر از دین اسلام و خاتم پیامبران خبر داده است اظهار کرد: خداوند رحمان و رحیم بیشترین حقوق را برای اشرف مخلوقات عالم یعنی انسان داده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نظام حقوق بشر در اسلام مزایایی دارد که به هیج وجه حتی قابل قیاس با حقوق بشر امروزه که در تمدن‌های غرب و شرق عالم از آن دم می زنند، نمی‌باشد.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: حقوق بشر اسلامی مزایا و برابری‌های نسبت به حقوق بشر امروزی در جوامع بین‌المللی ساخته فکر چندین دولت آن هم بر اساس منافع شخصی و سیاسی و به نفع خودشان بوده است.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: از جمله مزیت‌های برتری حقوق بشر اسلامی اول زیر ساخت‌های حقوق بشر اسلامی می‌باشد و قرآن کریم به وضوح آن را بیان می‌کند.

وی تاکید کرد: در این بیان سه مزیت زیرساخت داخلی نظام، زیرساخت فاعلی و زیر ساخت غایی کامل مشهود است (سوره طه آیه ۵۰) در آیه وقتی سخن از جهات خلقت و شناخت آن می‌آید هم پدید آورنده (علت فاعلی) را معین می‌کند هم هدف ( علت غایی) را معرفی می‌کند و هم ساختار درونی به هر موجودی آنچه را لازم دارد برای رسیدن به هدف عنایت کرده (علت داخلی) بیان شده است.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: هدف از این سه زیر ساخت هم نورانی کردن جامعه انسانی و رسیدن به مقام بندگی که هدف خلقت بشر هم همین است.

حجت الاسلام ناصر گفت: در حالیکه نظام حقوق بشر در غرب اگر خیلی خوشبختانه نگاه کنیم استانداردهای مطلوب برای زندگی متمدنانه هست که هدف آن هم رسید به هواها و خواهش‌های نفسانی گروه خاص هست.

وی ابراز کرد: برتری یگر حقوق بشر اسلامی برهان پذیر بودن هست یعنی می‌توان برای امری که سود دارد یا زیان دلیل اقامه کرد ولی حقوق بشر غرب دلیل بردار نیست و برهانی را قبول نمی‌کند .

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تنصریح کرد: حقوق بشر غربی یک سری قوانین و مقررات اعتباری هست و ریشه تکوینی و واقعی ندارد و این نوع حقوق در هر دوره‌ای به نفع کسی که قدرت دارد به منفعت آن  قابل تغییر است چرا که اعتباری هست ولی حقوق بشر اسلامی ریشه در وحی الهی دارد.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: حقوق بشر که مدام آمریکا به عنوان پتکی بر سر کشورها می‌کوبد مربوط به قرن اخیر نیست بلکه از دیرباز راجع به حقوق بشر صحبت شده زیرا کسی که بشر را خلق کرده حقوق او را هم تعریف کرده است.

وی تاکید کرد: اصل ماهیت جهاد تبیین در راستای بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی است و بسیار هم گسترده است و نباید تصور کنیم فقط مربوط به امسال و پارسال باشد.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان  عنوان کرد: امروز با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، با بازخوانی مصادیق حقوق بشر آمریکایی، اوج خباثت و شیطنت‌ استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ و دستیاری ازناب منطقه‌ای اش بیش از پیش به اوج رسیده و چهره واقعی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را  نمایان‌تر می‌سازد.

حجت الاسلام ناصر عنوان کرد: برخورداری از ضمانت اجرایی اینکه جزا و کیفر نزد خدا است و همچنین سازگاری و هماهنگی و اعطای ابزار سنجش (پسند و ناپسند ) که قرآن اهل بیت(ع) برای ما تبیین کرده است از مزایای حقوق بشر اسلامی هست.

وی تاکید کرد: امروزه به وضوح ما پایمال شدن حقوق انسانی را در خیلی از کشورهای به ظاهر محمد می‌بینیم ولی چون قدرت رسانه در دست آنها است و حتی مراکزی مثل سازمان حقوق بشر هم در دست آنها است این ظلم و بی عدالتی و پایمال کردن حتی حقوق اولیه یک بشر که زندگی آرامی هست رعایت نمی‌گردد.

رئیس شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در سال ۱۹۹۲ اعلامیه حقوق بشر اسلامی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل داده شد که توسط قضات کمیته بین المللی محکوم گردید.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر