logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۱۴۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم استخراج قیمت کارشناسی نرخ اجاره‌بها مسکن در مناطق مختلف استان زنجان

لزوم-استخراج-قیمت-کارشناسی-نرخ-اجاره‌بها-مسکن-در-مناطق-مختلف-استان-زنجان
استاندار زنجان گفت: نسبت به کنترل بازار اجاره مسکن در زنجان حساس هستیم و تمام تلاشمان این است نرخ اجاره بها در استان کاهش پیدا کند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز ۸ مرداد ماه در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اظهار داشت: جهت‌گیری ما این است که با ثبت داده‌ها و آمارهای دقیق و شفافیت معاملات، تا حدی این مساله را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حق مردم بالاتر از هر چیزی است، خاطرنشان کرد: با اصناف همراه هستیم ولی با تخلف هم برخورد می کنیم.

استاندار زنجان به ضرورت سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از ابزارهای مهم دستیابی به داده های دقیق و شفاف محسوب می‌شود.

افشارچی لزوم برخورد با معاملات غیر رسمی در بنگاه های مشاور املاک را خواستار شد و اظهار کرد: دغدغه اصلی ما حرکت به سمت شفاف سازی است.

وی خاطرنشان کرد: سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی یکی از شاه کلیدهای حل مشکلات است، چراکه معاملات غیر رسمی و ثبت نشده، محل بروز انواع و اقسام تخلف ها و منشاء اخلال در بازار است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استخراج قیمت کارشناسی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی نیز در کنار موضوع اجاره بهای مسکن، یکی دیگر از مشکلات در زنجان است.

افشارچی همچنین به فراهم شدن امکان ثبت قرارداد اجاره در سامانه srem و دریافت کد رهگیری برای ثبت معاملات در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اشاره کرد و افزود: برای افزایش اطلاع شهروندان از این امکان و خدمت ارائه شده، لازم است اطلاع رسانی زیادی از طریق رسانه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر