logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۱۲۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

معلمان از روش‌های نوین برای افزایش یادگیری دانش آموزان استفاده کنند

معلمان-از-روش‌های-نوین-برای-افزایش-یادگیری-دانش-آموزان-استفاده-کنند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع‌بخشی در ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان در امر تدریس مهمترین رکن محسوب می‌شود گفت: معلمان از روش‌های نوین برای افزایش یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

به گزارش موج رسا; مهدی کاظمی شامگاه دوشنبه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجو معلمان سراسر کشور با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های آموزشی فرصتی خلق کرد تا با بهره‌گیری از آموزش معکوس فرصت یادگیری بیشتری برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف فراهم شود اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، جاری سازی سند تحول بنیادین است که کانون اصلی این تحول سند مدرسه است و عنصر مهم آن در جامعه معلمین می‌باشند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نقش معلم در سند به این نکته تاکید دارد و با تولید محتواهای الکترونیکی می‌توان بخشی از فرآیند آموزش را به خود یادگیری دانش‌آموزان اختصاص داد و نتیجه گرفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: کلاس درس باید محیطی برای یادگیری باشد و این موضوعی که پیش از این مورد غفلت واقع شده است.

کاظمی تصریح کرد: نقش معلم صرفا آموزش نیست بلکه مهمتر از آن تربیت درست دانش‌آموزان است و هنرنمایی یک معلم از طریق روش‌های تدریس مشخص می‌شود و روش تدریس زمینه‌ای برای سند تحول است.

وی افزود: ویژگی تدریس مناسب در مدارس عبارتند از تنوع‌ بخشی در ارائه خدمات آموزشی، توجه به جنسیت دانش‌آموزان در تدریس، مهندسی محیط‌های یادگیری در قالب تنوع‌بخشی به آن، نگاه به فطرت‌گرایی توحیدی و بهره‌گیری از تکنولوژی آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی در زیست بوم جدید از موضوعاتی است که باید در روش تدریس مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امروزه استفاده از فناوری‌های الکترونیکی فرصتی فراهم کرد تا در پسا کرونا فرصت بیشتری برای یادگیری دانش‌آموزان داشته باشیم.

کاظمی عنوان کرد: روش‌های آموزشی مناسب، زمینه را برای نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت پژوهش‌ سراها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در امر تدریس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروزه باید سعی شود دانش آموزان را بیشتر با تولید محتواهای الکترونیکی در یاد گیری سهیم کرد و بخشی از فرآیند آموزش به خود یادگیری دانش آموزان اختصاص پیدا کند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر