logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۸۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اولین مدرسه سبز به دست وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

اولین-مدرسه-سبز-به-دست-وزیر-آموزش-و-پرورش-افتتاح-شد
اولین مدرسه سبز زنجان روز پنجشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه خیّری مشارکتی زنده‌یاد بهروز عیوضی که به عنوان اولین مدرسه سبز کشور است، گفت: مدرسه، جزو سازمان‌های یادگیرنده است یعنی دانش‌آموز با حضور در محیط آن علاوه بر علم، سایر مسائل را نیز می‌آموزد.

وی در خصوص ویژگی‌های مدرسه سبز از جمله تامین انرژی و بازیافت آب باران اظهار کرد: در صورتی که از هویت معماری بناهای تاریخی در ساخت این بنا استفاده می‌شد خیلی بهتر بود چرا که سواد دانش‌آموز با مشاهده محیط در حوزه‌های مختلف ارتقا می‌یابد.
نوری افزود: دانش‌آموز همانطور که با مشاهده ویژگی‌های این مدرسه با فناوری‌های نوین آشنا می‌شود با مشاهده معماری نیز سواد وی در حوزه هویت معماری افزایش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فضای فیزیکی هر محیری هم سواد و هم آرامش ایجاد می‌کند؛ بنابراین هر اندازه به سمت مسائل هویتی پیش برود به تقویت و ارتقای سطح سواد هویتی دانش‌آموزان کمک می‌کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژِی در این مدرسه استفاده شده است.
حمیدرضا اسلامی اظهار داشت: این مدرسه دارای سیستم بازیافت آب باران است و همچنین در ساخت آن از مصالح بوم آورد جهت کاهش انتقال حرارت جداره ساختمان، استفاده شده است.  
وی افزود: این مدرسه همچنین دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی به روز است. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تمام کلاس‌های این مدرسه هوشمند و دارای تجهیزات مورد نیاز در این زمینه هستند.
اسلامی خاطرنشان کرد: از حدود سه سال پیش، استان زنجان به عنوان پایلوت جهت احداث مدارس سبز انتخاب شد و ساخت این مدرسه هم گام نخست در این راستا است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر