logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۱۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول جامعه زنان استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه راهکار رفع معضل اجتماعی حجاب است

ترویج-فرهنگ-فاطمی-در-جامعه-راهکار-رفع-معضل-اجتماعی-حجاب-است
مسئول جامعه زنان استان زنجان با بیان اینکه امروزه اهمیت مسئله حجاب یک ضرورت بسیار مهم برای جامعه است گفت: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه مهمترین راه حل معضل اجتماعی حجاب است.

خدیجه شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه عزت و کرامت زن در سایه عفاف او تأمین می‌شود اظهار کرد: حجاب و لزوم پوشیدگی در برابر مرد بیگانه یکی از احکام دینی است که برای ارج نهادن به حریت زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع و در قرآن کریم نیز بدان تصریح شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پوشش یکی از ابعاد حجاب اسلامی است و حجاب اسلامی یک مفهوم گسترده است که می‌شود به سبک زندگی هم تعبیر شود که در این سبک زندگی یک بعد پوشش، یک بعد گویش، ارتباط با دیگران و نگاه کردن به دیگران و خیلی ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد.

مسئول جامعه زنان استان زنجان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ۲۳ اردیبهشت سال ۹۱ فرمودند: حجاب، وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسأله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است.

شیخی تاکید کرد: 21 تیرماه سال 1314 یادآور حادثه‌ای تلخ و درد منشانه رژیم جلاد و خون‌آشام پهلوی در به شهادت رساندن مظلومانۀ طلایه‌داران و اسوه‌های عفاف و حجاب در مخالف با قانون غیرانسانی، غیراخلاقی و استعماری کشف حجاب رضاخانی در حریم امن رضوی و مسجد جامع گوهرشاد؛ نمونه‌ای از اقدام سازماندهی  شده استکبارجهانی با عناوین جذاب و فریبنده‌ای ازجمله کشف حجاب است.

وی ابراز کرد: قیام مردم علیه کشف حجاب رضاخان که دستاوردی جز نابودی حریم خانواده، لگدمال شدن شخصیت و کرامت بانوان ایرانی را در پی نداشت، برخواسته از شهامت و غیرت مردان و زنان با ایمان این بخش از سرزمین مقدس ایران اسلامی است که با نثار جان خویش به‌تمامی دنیا فهماندند که تا پای جان آماده دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی هستند.

مسئول جامعه زنان استان زنجان عنوان کرد: وقتی فلسفه حجاب را بدانیم، حجاب فاطمی و ضرورت عفاف و پاکدامنی برای ما معنای دیگری پیدا می‌کند آنقدر عشق می‌ورزیم به چادرمان که پای همه نیشخندها و سرکوفت‌ها ایستادگی می‌کنیم.

شیخی ابراز کرد: شهید "علی‌رضا ملازاده" در بخشی از وصیت نامه خود آورده است "خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است" من اکنون نیز فریاد برمی‌آورم "خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن" تن پوش و لباست را حفظ کن و خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شیئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر