logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۱۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار در گفتگو با موج رسا:

عفاف و حجاب سنگر حفظ خانواده در جامعه است

عفاف-و-حجاب-سنگر-حفظ-خانواده-در-جامعه-است
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار با بیان اینکه پس از ورود دین مبین اسلام به ایران نیز فرهنگ ایرانی مناسک و شیوه‌های آسمانی به خودش گرفت گفت: عفاف و حجاب سنگر حفظ خانواده در جامعه است.

زهرا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در مقابل تمدن اصیل، تمدن غربی قرار گرفته که در ذات خودش برهنگی و ترویج آن را دارد اظهار کرد: در دوره انقلاب صنعتی و پس از آن یکی از مهمترین کارکردهای جامعه فرهنگی‌شان آماده کردن زنان برای حضور در اجتماع و پشت‌سر گذاشتن مسائل مربوط به پوشش بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: انسان دارای دو بعد روحانی و جسمانی است جسم انسان که زمینی است و برای عالم ماده هنوز برای علم تجربی بشر ناشناخته است چه برسد به روح انسان که ریشه در آسمان دارد و با وجود تمام تلاش‌های بشری هنوز ابعاد آن ناشناخته مانده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدارعنوان کرد: با وجود اینکه غرب با ادعای پیشرفت علنی و با علم به اینکه انسان باید به آرامش و خود شکوفایی دست یابد  برنامه‌های متنوعی برای آرامش انسان داده است که تاکنون با تناقض‌هایی از طرف خود روانشناسان و دانشمندان روبرو شده است که از جمله این ایده‌ها نظر آزادی جنسی فروید است که اکنو در خود عرب بشدت نقض شده و برنامه‌ای برعکس آن برای آرامش بشر ارائه داده شده است.

خلیلی ابراز کرد: ادعای ما این است که از آنجا که خداوند آفریننده انسان‌ها است تنها کسی که شناخت کامل نسبت به انسان و ابعاد وجودی او دارد خداوند متعال است پس تنها کسی که می‌تواند برای سلامتی تمام ابعاد وجودی انسان برنامه دهد همان خداوند یکتا است.

وی گفت: ما با غرب دعوا نداریم فقط می‌گوییم برنامه شما برای آرامش، تعالی و رشد انسان ناقص است چون منهای خداوند رحمان و رحیم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار تاکید کرد: خدا این برنامه‌ها را  کامل  در قرآن با تفسیر و تبیین اهل بیت علیهم السلام بیان کرده است  که در این قرآن  برنامه‌های کامل زندگی بشر برای انسان بودن، برداشت درست از زندگی داشتند و رسیدن به رستگاری یا همان خودشکوفایی غرب را مطرح می‌کند.

خلیلی گفت: با توجه به اهمیت رعایت هنجارهای اجتماعی در حفظ سلامت جامعه و لزوم حفظ کرامت منزلت و امنیت اخلاقی افراد به ویژه بانوان و جایگاه رفیع و والای زن در نظام اسلامی و نقش بنیادین وی در تحکیم خانواده و رشد جوامع و با توجه به آسیب‌هایی که نادیده گرفتن آسیب‌ها هنجارهایی را به جامعه وارد می‌نماید

وی اذعان کرد: داشتن پوشش مناسب در جامعه و داشتن عفت با تمام ابعادش مانند عفت در گفتار،  پوشش، رفتار،  معماری و عفت در خلوت نفس خود را از انجام اعمال زشت که از انسانیت انسان به  دور است باز می‌دارد تا رشد کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار افزود: این برنامه عفت و حجاب بر زن و مرد هر دو واجب است ولی حد و حدود آن براساس تفاوت در جنسیت و جلوه گری در آن دو نیز متفاوت می‌شود.

خلیلی تاکید کرد: پوشش زن در جامعه به گونه‌ای معنا می‌شود که جلوه‌های زیبایی او که نشانگر جنسیت زن است پنهان شود تا زن در جامعه انسانیت، عقل، عمل و هنر خود را به نمایش بگذارد و سبب رشد جامعه انسانی شود.

وی تصریح کرد: پس از ورود دین مبین اسلام به ایران نیز فرهنگ ایرانی مناسک و شیوه‌های آسمانی به خودش گرفت و زنان جامعه اسلامی در کنار مردان به ایفای نقش و وظایف خود پرداختند. در هر دوره تاریخی زنان شاخصی را می‌بینید که نقش اثرگذار و ماندگاری از خودشان به یادگار گذاشتند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر