logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۱۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خرمدره زنجان در گفتگو با موج رسا:

تحکیم بنیان خانواده در گرو رعایت عفاف و حجاب است

تحکیم-بنیان-خانواده-در-گرو-رعایت-عفاف-و-حجاب-است-
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خرمدره زنجان با بیان اینکه همه باید در جامعه نسبت به رعایت عفاف و حجاب توجه و اهتمام جدی داشته باشند گفت: این امر موجب تحکیم بنیان خانواده و تقویت بنیه اجتماعی می‌شود.

معصومه مرادی جز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه حجاب افراد، نمود شخصیت دینی و سیاسی و اجتماعی آنان است اظهار کرد: قبل از آنکه فردی در جامعه خود را معرفی کنند، توسط نوع پوشش معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: حجاب زیباترین شکل آزادی برای زنان است همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرموده است: "تجربه کنونی فعالیتهای ضد رژیم شاه نشان داده است که زنان بیش از پیش آزادی خود را در پوششی که اسلام می‌گوید، یافته اند".

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خرمدره زنجان عنوان کرد: دین مبین اسلام همواره دعوتگر زن به سوی کمال و رشد و بالندگی است و آنچه با دین اسلام سازگاری ندارد، حضور بی‌پروا و بی قید و بند زن در جامعه است، زیرا این حضور بستر مناسبی برای رشد زمینه‌های ضد ارزشی و ضد اخلاقی خواهد شد و تأکید بر حجاب و عفاف بهترین راه برای پاکسازی جامعه و ساختن جامعه‌ای سالم است.

مرادی جز گفت:اسلام بعنوان یک دین جامع و کامل که در همه  زمینه‌ها دارای نظم و برنامه مشخص هست در خصوص زنان و حضور اجتماعی زنان نیز هدفمند است.

وی تصریح کرد: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله زمانی که مبعوث می‌شوند و درکنار کعبه نماز خوانده و پا به پای پیامبر زنی هم مشاهده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خرمدره زنجان ابراز کرد: پیغمبر اکرم (ص) می‌تواند به او سفارش کند که شما در خانه نماز بخوان ولی اینکه پیامبراکرم (ص) جای پای حضرت خدیجه را در جریان سازی تاریخی در جریان اسلام و پیشبرد اسلام نشان می‌دهد این خود معنای واقعی تکریم زن در جامعه اسلامی است یعنی زنی که تا آن روز یک بازیچه و یک اسباب تفریح و لهو محسوب می‌شود به یک عنصر بسیار معنوی تبدیل شده است.

مرادی جز تاکید کرد: رفتار پیامبر اکرم(ص) برای بزرگترین اعلام جهانی تا به آن ساعت در تاریخ است، اتفاقی که هیچ وقت دیگر هم تکرار نخواهد شد.

وی گفت: پس آن نماز تنها یک رابطه عبادی فردی نیست بلکه پیغمبر اکرم(ص) نقش زنان را در جریان سازی بزرگ اجتماعی تثبیت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان خرمدره زنجان ابراز کرد: با این توضیح که اسلام دین هدفمندی است و آفرینش هریک از زن و مرد بر پایه طرح حکیمانه  آفرینش است و لذا انتظارات و نقش‌هایی از هریک از دوجنس درخواست می‌شود که متناسب با ویژگی‌ها و تفاوت‌ها است.

مرادی جز تاکید کرد: دین اسلام نقش زنان را در خانه اولویت قرار داده است و به همان میزان در مواقع ضروری حضور اجتماعی زنان را نیز واجب اعلام کرده است.

وی عنوان کرد: اسلام حضور اجتماعی زنان را به رسمیت شناخته و با پرده نشینی و انزوا مخالفت می‌کند و این امر با حجاب و پوشش محقق می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر