logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۱۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان بمناسبت هفته حجاب و عفاف سال ۱۴۰۲

بیانیه-سازمان-بسیج-هنرمندان-استان-زنجان-بمناسبت-هفته-حجاب-و-عفاف-سال-۱۴۰۲
بمناسبت هفته حجاب و عفاف سال ۱۴۰۲ سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان بیانیه صادر کرد.

به گزارش موج رسا; در این بیانیه آمده است:

بیشتر بخوانید

بسم الله الرحمن الرحیم 

آن هنگام که انسان به سبب نافرمانی‌اش، از بهشت الهی رانده شد؛ نخستین نیازش، نیاز به غذا و آب نبود؛ بلکه نیاز به پوشش بود که به برگ درختان پناه برد. در واقع می‌توان برهنگی انسان را به عنوان اولین مجازات نافرمانی او ذکر کرد.

حجاب و عفاف نه مسئله‌ی امروز و دیروز و نه مسئله زنان و نه مسئله‌ی اسلام؛ که مسئله‌ی انسان است. داشتن پوشش مناسب، فارغ از هر دین و مذهب و هر عقیده و گرایشی، از دیرباز در همه‌ی جوامع جزو لاینفکی از قواعد و رسوم اجتماعی همه‌ی جوامع متمدن بوده است و ما در ادوار تاریخی با بررسی مستندات و شواهد، کمتر با برهنگی اقوام و قبیله‌‌ها مواجه می‌شویم؛ مگر در میان قبایل بدوی که هیچ ردپایی از دانش و تمدن در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

در ایران حتی قرن‌ها قبل از اسلام زنان و مردان دارای پوشش کاملی بوده‌اند و بعد از تشرف به دین اسلام این پوشش به منزله‌ی بخشی از هویت ملی و اجتماعی آن‌ها درآمده است و این موضوع به قدری برای مردم ایران مهم و حیاتی بوده که حتی فرمان حکومتی ِکشف حجاب رضا خان پهلوی، نتوانست ذره‌ای خلل در اراده و عزم مردم وارد سازد.

تاریخ گواه است که بسیاری از زنان این مرز و بوم، در حصار خانه‌هایشان ماندند ولی تن به بی حجابی ندادند و چه بسیار جوان‌های رشیدی که از جان شیرین خود گذشتند که به ساحت زن ایرانی تعدی و تجاوزی نگردد، چون این امر را می‌دانستند که آرامش زن، آرامش جامعه است.

در این برهه از زمان که ایادی شیطان از حجاب به عنوان مانعی برای پیشرفت زنان یاد می‌کنند و آزادی زن را به معنای برهنگی زن به او می‌نمایاند و ولنگاری جنسی را در جامعه نماد روشن فکری می‌دانند، بر ما اهالی هنر و فرهنگ وظیفه است که با تاسی از فرمایشات رهبر عزیزمان در سایه‌ی فرامین الهی و قوانین اجتماعی اعلام کنیم؛ حجاب و عفاف نه تنها باعث حصر و مهجوریت زن مسلمان نیست، بلکه مبیّن حضور او در عرصه‌های مهم علمی و اجتماعی و فرهنگی‌ نه به عنوان یک زن با ویژگی‌های جنسیتی‌، بلکه به عنوان یک انسان با تکیه بر توانمندی‌های اوست.

ما هنرمندان بسیجی به بهانه‌ی گرامی‌داشت هفته‌ی حجاب و عفاف، ترویج عالمانه‌ی فرهنگ و گفتمان حجاب را لازمه‌ی بقای حکومت اسلامی و در راستای حرکت برای آرامش و پیشرفت جامعه می‌دانیم. جامعه‌ای که شاخصه‌ی زن طراز آن، وجود مقدس حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها به عنوان الگو و اسوه‌ای مبارک و ستودنی برای همه‌ی انسان‌های جهان است. 

ما بر خود وظیفه می‌دانیم در کنار سازمان‌های متولی، آمادگی خود را برای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کنیم و یادآور شویم، حجاب و عفاف، شناسنامه‌ و هویت زن مسلمان است؛ هویتی که ریشه‌های تاریخی آن را می‌توان در خون سرخ شهیدان راه خدا جستجو کرد. هویتی منبعث از فرهنگ و آداب این مرز و بوم که هیچ طوفانی نتوانسته ذره‌ای از ابهت و اقتدارش کم کند. 

والسلام علیکم و رحمه‌الله برکاته

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر