logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۱۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر در گفتگو با موج رسا:

مسئله حجاب بیش از آنکه بحث فرهنگی یا سیاسی باشد نماد اسلامی است

مسئله-حجاب-بیش-از-آنکه-بحث-فرهنگی-یا-سیاسی-باشد-نماد-اسلامی-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر با بیان اینکه حجاب یک بحث اسلامی است بیش از اینکه بحث فرهنگی یا سیاسی باشد، گفت: به وضوح یکی از نقشه‌های دشمن این است که جامعه ما را در این قضیه دو قطبی کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوند در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار کرد: یکی از وقایع تلخ دوران حکومت رضا شاه در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۱۴در اعتراض مردم به کشف حجاب توسط حکومت مرکزی بود که منجر به کشته شدن صد نفر شد که یک رخداد خونین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: رضا شاه در سال ۱۳۱۳ سفری چهل روزه به ترکیه داشت که پس از بازگشت تصمیم به انجام چندین امر گرفت تا ایران را همچون ترکیه از مظاهر غرب بهره‌مند کند که از جمله این امور کشف حجاب بود که اعتراض مردم را به همراه داشت و در نهایت مردم در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند و حکومت آنها را به خاک و خون کشید.

حجت الاسلام شاهسوند با اشاره به اینکه این قیام مردم حماسه‌ای در دفاع از حجاب و ارزش‌های دینی بود، گفت: این اعتراض به سیاست‌های زورگویانه و به اصطلاح روشنفکری رضاخان بوده که با کشتار بی‌رحمانه پایان یافت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شد.

وی افزود: دشمن برای بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و با تمام قوای خودش علیه این ارزش الهی حمله می‌کند. باید در این شرایط، فوری وارد عمل شویم تا نقشه دشمن خنثی شود تا خدای نکرده در زمین دشمن بازی نکنیم و در عین حال از حجاب دفاع کنیم که این مستلزم صبر و حوصله است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر با بیان اینکه حجاب یک بحث اسلامی است بیش از اینکه بحث فرهنگی یا سیاسی باشد، گفت: به وضوح یکی از نقشه‌های دشمن این است که جامعه ما را در این قضیه حجاب دو قطبی کند تا عده‌ای به جان عده‌ای دیگر بیفتند بنابراین باید مراقب باشیم این نقشه محقق نشود.

این مسئول افزود: دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی روز به روز طرح‌ها و مدهای جدید را ارائه می‌دهد و برخی از دختران و زنان متأسفانه از این نوع مدها استفاده و در کوچه و خیابان ظاهر می‌شوند.

وی گفت: در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما که برگرفته از آموزه‌های دینی است چنین پوشش‌هایی خلاف هنجارهای متعارف اجتماعی و فرهنگی است و این پوشش در دراز مدت بنیان خانواده را دچار آسیب جدی خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهسوند عنوان کرد: یکی از مقامات بلند پایه آمریکایی می‌گوید: هر چادری در کوی و برزن در ایران به منزله پرچم جمهوری اسلامی است لذا ما برای براندازی این نظام باید حجاب را سست کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از سیاستمداران غربی می‌گوید جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمانان فایده ندارد فقط با فاسد کردن آنها می‌توان پیروز شد پس به جای بمب دامن کوتاه بریزیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر