logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابهر در گفتگو با موج رسا:

۶۰ درصد مدارس شهرستان ابهر نیاز به بازسازی دارد

۶۰-درصد-مدارس-شهرستان-ابهر-نیاز-به-بازسازی-دارد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابهر گفت: با توجه به قدمت بالای مدارس شهرستان ابهر که اغلب از قدمت بالای ۳۰ سال برخوردارند، قریب به ۶۰ درصد فضاهای آموزشی نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

ابراهیم دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: از ۱۲۷ فضا که ۶۴ ساختمان آموزشی در روستاها و ۶۳ ساختمان آموزشی در شهرهای ابهر، هیدج و صائین قلعه است که این فضاهای آموزشی متعلق به آموزش و پرورش شهرستان ابهر است که بدون احتساب فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به قدمت بالای مدارس شهرستان ابهر که اغلب از قدمت بالای ۳۰ سال برخوردارند، قریب به ۶۰ درصد فضاهای آموزشی نیاز به مقاوم سازی دارند. 

دودانگه عنوان کرد: با توجه به قدمت بالای فضاهای آموزشی در شهرستان ابهر نیاز به تعمیر همواره وجود داشته و این موضوع به صورت تعمیرات جزئی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و واحد تدارکات و با عنوان پروژه مهر، توسط مدیران مدارس در فصل تابستان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قدمت مدارس روستایی نیز مانند مدارس شهری در شهرستان ابهر بالاست و نیاز به مقاوم سازی دارند، گفت: آنچه در رابطه با تعمیرات در مدارس روستایی انجام می‌گیرد با توجه به مشکلات موجود در فضاها و اعتبارات تخصیصی، اولویت‌بندی تعمیرات انجام می‌گیرد و بیشتر تعمیرات نیز در قسمت سرویس‌های بهداشتی دانش آموزان، ایزوگام ساختمان و رنگ آمیزی و شاداب‌سازی انجام می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابهر تصریح کرد: سیستم گرمایشی همه مدارس استاندارد بوده و در صورت نیاز به تعمیرات جزئی، این کار توسط مدیران مدارس انجام می‌گیرد و در صورتی‌ که سیستم گرمایشی نیازمند تعمیرات کلی و هزینه بالا باشد با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس استان اقدامات مورد نیاز انجام می‌گیرد. 

دودانگه افزود: مدیران مدارس از ظرفیت خیرین محترم جهت رفع برخی کاستی‌ها استفاده می‌کنند که در همین جا لازم است از تلاش‌ها و مساعدت‌های انسان‌های خیر اندیش که با نگاه مهربان خویش کمک شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت می‌کنند تشکر و قدردانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر