logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۱۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان:

۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم سازی است

۳۰-درصد-مدارس-استان-فرسوده‌-و-نیازمند-مقاوم-سازی-است
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه برخی مناطق استان فاقد اماکن آموزشی است و سعی بر این است کمبودها جبران شود گفت: ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش موج رسا; حمیدرضا اسلامی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳۵پروژه نوسازی مدارس در استان فعال است اظهار کرد: 75  پروژه در دست خیرسازان استان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای ساخت و تکمیل مدارس نیمه تمام در استان 50 باب مدرسه در نیمه دوم سال 1402 به آموزش‌وپرورش استان تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان عنوان کرد: تجهیز و تحویل تنها استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و قیدار در دستور کار است و این طرح‌ها به زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اسلامی گفت: ارزیابی‌های مهمی برای ایمن سازی مدارس در مقابل زلزله در استان اجرایی خواهد شد که دستگاه‌های اجرایی در این خصوص دارای وظایف مهمی هستند.

وی افزود: مدارس و آموزشگاه‌های موجود در شهرستان‌های قیدار، ابهر و ناحیه یک و ۲ زنجان آسفالت خواهد شد و لازم است مدارس شهرک‌های اقماری مجهز به تاسیسات زیر ساختی باشند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان تصریح کرد: در سالجاری ۱۰۵هزار مترمربع قیر رایگان به محوطه و پشت بام‌ مدارس آسفالت اختصاص داده می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: تعداد کل نیروهای فعال در اداره نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس استان 53 نفر است که سعی می‌شود مشکلات مربوطه در حوزه‌های مختلف بررسی و موانع رفع شود.

وی اذعان کرد: در کل  ۱۳۵ پروژه در دست اجرا اداره نوسازی و تجهیزات مدارس استان زنجان است که از این تعداد ۷۱ پروژه خیری، یعنی ساخت ۳۷۳ کلاس درس جزو پروژه‌های نوسازی مدارس استان را شامل می‌شود که از این تعداد ۱۳۷ کلاس درس تعهد خیری و الباقی پروژه‌های دولتی هستند و در تعهد قسمت دولتی است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ابراز کرد: تا مهر سال 1402 در نظر داریم بخش قابل توجهی از پروژه‌های مربوطه تکمیل شده و طرح برچیده شدن مدارس کانکسی در استان زنجان در دستور کار است.

 اسلامی تاکید کرد: ساماندهی مدارس کانکسی مستقل دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز در قالب طرح شهید دانش‌آموز "رضا پناهی" اجرایی می‌شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان اذعان کرد: طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی و بهسازی مدارس در کشور آغاز شده و همه هیئت‌ها، گروه‌های جهادی کمک‌حال دستگاه تعلیم و تربیت در اجرای هر چه بهتر این طرح هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر