logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

71 پروژه نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان به صورت خیرساز است

71-پروژه-نوسازی-و-توسعه-تجهیزات-مدارس-استان-زنجان-به-صورت-خیرساز-است
مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های متعددی برای نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس در دستور کار است کفت: 71 پروژه نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان به صورت خیرساز است.

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه تعداد مدارس تخریبی در استان زنجان 3 درصد و مقاوم سازی مدارس در سطح استان  30 درصد انجام شده است اظهار کرد: 150 کلاس درس در سال جاری تحویل سیستم آموزشی استان زنجان می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده احداث  357 کلاس درس می‌باشد که از 357 مورد 125 مورد احداث توسط خیرین استان انجام شده است و الباقی تعهدها دولتی بوده که باید تکمیل گردد.

مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان عنوان کرد: به غیر از پروژه‌های مطرح شده 64 پروژه دیگر اداره نوسازی و توسعه  تجهیزات مدارس  در سطح استان با استعداد 351 کلاس درس صد در صد دولتی است.

اسلامی گفت: احداث مدرسه در شهرک‌های اغماری در دستور کار است از جمله شهرک شهر آرا که آماده مناقصه می‌باشد.

وی تصریح کرد: چون این مدرسه نزدیکی گسل پیش بینی شده یک طبقه 6 کلاس احداث خواهد شد و به لحاظ فنی چون نزدیک گسل است  فعلا تائید نشده است.

مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان اذعان کرد: در شهرک پونک احداث مدارس 12 کلاسه جز برنامه‌های سازمان نوسازی وتوسعه تجهیزات مدارس استان زنجان می‌باشد ولازمه احداث مدارس در گرو تامین اعتبار است.

اسلامی افزود: برای دانش آموزان با شرایط ویژه مانند اوتیسم در استان فعلا مدرسه در نظر گرفته نشده است ولی احداث مدرسه برای دانش آموزان با شرایط ویژه جز برنامه‌های نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان  مدارس است مدرسه ویژه برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده فعلا اعتباری در دسترس نیست تا اقدامات لازم جهت احداث انجام شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه افراد اوتیسم که به شدت نسبت به رنگ و بو فضا واکنش نشان می‌دهند و تعداد افراد در کلاس‌ها درس نباید بیشتر از 5 نفر در نظر گرفته شود.

مدیر کل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان ابراز کرد: کلاس‌های خاص مانند اختصاص اتاق تاریک در برنامه برای افراد باشرایط خاص در نظر گرفته شده است که محل احداث مدارس با شرایط خاص روبرو مدرسه سبز درنیک سازان پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر