logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

غیرفعال بودن معادن غیرفلزی استان زنجان جزو عمده‌ترین مشکلات است

غیرفعال-بودن-معادن-غیرفلزی-استان-زنجان-جزو-عمده‌ترین-مشکلات-است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: متاسفانه در بحث معادن چه به لحاظ برداشت غیرمجاز و چه به لحاظ عدم برداشت و غیر فعال شدن معادن غفلت شده است.

مجید گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه در بحث معادن چه به لحاظ برداشت غیرمجاز و چه به لحاظ عدم برداشت و غیر فعال شدن معادن غفلت شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری اکتشافی مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: باید در بحث اکتشاف اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در خصوص مازاد بر برداشت نیز تعدادی از شرکت‌ها تخلف کرده‌اند گفت: امسال بحث نقشه‌برداری هوایی معادن را خواهیم داشت که به لحاظ حجمی حتی در حد گرم را می‌توان بدست اورد، با این وجود در حال حاضر نقشه پایه بسیاری از معادن در استان موجود نیست.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌برداری با پهباد در استان آغاز شده است تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از ارگان‌ها همراهی خوبی ندارند.

گلشنی تصریح کرد: ورود به روش‌های نوین، همانند صدور کارت‌های الکترونیکی برای حمل مواد معدنی بسیار کمک‌کننده خواهد بود که در کنار نقشه‌رداری هوایی علاوه بر تخلفات اضافه برداشت در گذشته مانع از انجام تخلفات در آینده شویم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات استان در بخش معدن اضافه برداشت در معادن نیست بلکه غیرفعال بودن معادن است گفت: تقریبا ۷۵ نامه ارسال شده که اگر معدن فعال نشود سلب صلاحیت خواهد شد و یا ۱۶۰ نامه ارسال شده که فعال نشود ضمانت نامه ضبط می‌شود و در طول ۶ ماه ۶۷ مورد ضبط ضمانت نامه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۱۲ برگه ژئوشیمی بر عهده ایمیدور قرار داده شده است خاطر‌نشان کرد: این پروسه دو ساله خواهد بود. 

وی با بیان اینکه ریش و قیچی معادن در دست دولت است گفت: گاها در حوزه فلزات برداشت غیرمجاز بالا بوده اما در بخش معادنی همچون سنگ‌ها معادن غیر فعال است که به راحتی قانون می‌تواند برخورد لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر