logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۱۱۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اقتصاد در بخش صنعت و معدن به ۹.۵ درصد رشد یافت

اقتصاد-در-بخش-صنعت-و-معدن-به-۹.۵-درصد-رشد-یافت
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید.

به گزارش موج رسا; مهدی برادران امروز ۱۵ تیرماه در آیین گرامی‌داشت روز اصناف، صنعت و تجارت در زنجان با بیان اینکه در شرایط فعلی یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی وجود دارد اظهار داشت: عزم دولت عزم کاری برای اصلاح قوانین است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید.

 معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۸ سال گذشته رشد صنعت معادل با ۱.۷ درصد بود گفت: میزان رشد در بخش صنعت و معدن کشور در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد رسید و در سال گذشته نیز این رقم به ۹.۵ درصد افزایش یافته است و به عبارتی در حوزه صنعت جهش رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی امور دچار رکود بودیم و عملکردها مطلوب نبود ولی در حوزه صنعت و معدن شاهد جهش در رشد اقتصادی هستیم، تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می‌کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

وی با بیان اینکه در روز‌های گذشته کشور ایران رسما عضو سازمان همکاری‌های شانگهای شد ادامه داد: این امر یکی از اقدامات خوب به‌شمار می‌آید؛ این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی خواهد شد.

برادران با بیان اینکه تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است تصریح کرد: این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی وابسته بود اما باید گفت یکی از ضعف‌های ما ضعف تعاملات با کشور‌های بزرگ است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی یکی از دغدغه‌ها جذب نیروی کار در برخی استان‌ها برای واحدهای تولیدی است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت در خصوص دغدغه‌های مطرح شده توسط مسیولان استان زنجان نیز یادآور شد: خواسته‌ها و درخواست‌ها کاملا به جا و ملی است و صرفا استانی نیست.

وی اذعان کرد: ما باید رفتارمان را در دولت نسبت به گذشته درست کنیم و به سمت دولت پاسخگو برویم چراکه دولت مردمی است و رویکرد متفاوتی دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر