logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۸۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

۱حیا ۱۱ واحد صنعتی و معدنی استان زنجان در ۳ ماهه نخست جاری

۱حیا-۱۱-واحد-صنعتی-و-معدنی-استان-زنجان-در-۳-ماهه-نخست-جاری
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۶ واحد صنعتی و ۵ واحد معدنی احیا شده است‌.

به گزارش موج رسا; مجید گلشنی امروز ۲۸ خرداد ماه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۲۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد معدنی احیا شد اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۶ واحد صنعتی و ۵ واحد معدنی احیا شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر اساس سند راهبردی هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری ۱۳.۵ همت در بخش صنعت استان که منجر به رشد ۱۰.۹ درصدی و ایجاد ارزش افزوده ۳ هزار میلیارد خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که ۱۳ واحد از این تعداد بزرگ و موثر می‌باشد.

وی اذعان کرد: اختلاف سهامداران، تملک بانک ملی به دلیل بدهی، بدهی بانکی به بانک صنعت و معدن، تملک بانک تجارت عدم اراده سرمایه‌گذار از جمله دلایل تعطیلی چند واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۴ هزارو ۱۷ میلیارد تومان است.

گلشنی در ادامه گفت: بر اساس سند راهبردی هدف‌گذاری برای سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان در بخش معدن استان منجر به رشد ۱۰.۹ درصدی و ایجاد ارزش افزوده ۱.۳ همت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ حقوق بیت المال و محاسبه میزان دقیق برداشت معادن، حجم برداشت با استفاده از پهباد و ژئوفرنس نقشه‌های هوایی محاسبه خواهد شد گفت: این موضوع با انجام چند مورد در حال اجرا است.

گلشنی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید با تکنولوزی برتر گفت: تولید فروسیلیس، تولید کنسانتره آهن، تولید خودرو برقی، تولید انواع دارو، تولید انواع ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی انجام شده است. 

وی همچنین در خصوص پیگیری طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری استان برای اکتشاف معادن یادآور شد: ۱۵ محدوده اکتشافی جدید در استان شناسایی شده است و با این حال توسعه اکتشاف معدن آهن گوزلدره از ذخیره ۸۰۰ هزار تن به ۹ میلیون تن در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به مطالعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش در استان گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه یکی از مسائل کلیدی تکمیل ارزش زنجیره صنعتی در استان می‌باشد که در این راستا ۴ زنجیره در بخش صنعت استان شناسایی و مطالعه شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر