logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۱۱۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در گفتگو با موج رسا:

مشکل روکش آسفالت زنجان_ تبریز با ۵۰۰ میلیارد تومان برطرف می‌شود

مشکل-روکش-آسفالت-زنجان--تبریز-با-۵۰۰-میلیارد-تومان-برطرف-می‌شود
رئیس راهداری زنجانرود با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت بخشی از آزاد راه زنجان_ تبریز گفت: اصلاح مشکل روکش آسفالت این محور با ۵۰۰ میلیارد تومان امکانپذیر است.

میثم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برای لکه‌گیری محور زنجانرود اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان اختصاص یافته است اظهار کرد: مبلغ اعتباری ذکر شده برای تمام حوزه‌های زنجانرود در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولویت‌های اصلی در لکه‌گیری محورهای شریانی بخش زنجانرود از قبیل آزاد راه زنجان – تبریز است که پروژه مربوطه تکمیل شده و با توجه به درصد خرابی‌های بالای در بخش رو سازی آزاد راه زنجان – تبریز در این محور مجددعملیات لکه‌گیری اضطراری مد نظر قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود عنوان کرد: اولویت بعدی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود بحث لکه‌گیری محور ترانزیت  زنجان – میانه است که با توجه عملیات اجرای روکش آسفالتی در این محور در سطح گسترده، با تکمیل لکه‌گیری در برخی مقاطع، اتفاق قابل قبولی در این راستا انجام که منجر به رضایتمندی کاربران این جاده خواهد بود.

زارعی گفت: در بحث محورهای روستایی محور مهرآباد، حصار و انجمن وجود دارد که با توجه به اینکه وضعیت روسازی در مناطق ذکر شده مناسب نیست عملیات لکه گیری با جدیت در این مناطق شروع شده است.

وی تاکید کرد: برای محور مهرآباد، حصار و انجمن اعتبار 280 میلیون در نظر گرفته شده است که با توجه به خرابی های سازه ای در مقاطعی از این مسیر به دلیل بارهای وارده ناشی از بار محوری کامیون‌های با تناژ غیرمجاز و از طرفی به دلیل ایجاد خرابی‌های سطحی از قبیل: پیرشدگی آسفالت، تغییر شکل سطح رویه، کنده شدگی و ایجاد چاله و ترک‌هایی از قبیل پوست سوسماری با شدت زیاد، ترکهای برشی، ترک‌های انعکاسی نیاز به لکه گیری هندسی و ترمیم رویه آسفالتی می‌باشد که این عملیات به صورت برنامه ریزی شده شروع و امید است که تا ۲۰ روز آینده تکمیل گردد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود ابراز کرد: عملیات لکه‌گیری محورهای اسفجین، میرجان و نصیر آباد در برنامه کاری است که برای این پروژه نیز اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

زارعی تصریح کرد: گشت‌های نامحسوس نظارت حمل و نقل در محورها، یکی از مهمترین اقداماتی است که برای جلوگیری از عبور کامیون‌های دارای اضافه‌بار با همکاری پلیس راه انجام می‌شود و در نتیجه با متخلفین برابر قانون برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود تاکید کرد: کاربران جاده‌ای و عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در مسیرهای مواصلاتی شهرستان زنجان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع نمایند.

وی گفت: لکه‌گیری‌های محور آزاد راه زنجان- تبریز به طول 140 کیلومتر لاین باند شمالی و جنوبی، محور مهرآباد به حصار به طول 44 کیلومتر،  حصار تا انجمن به طول 15 کیلومتر و مقطعی از محور حاجی آرش به نصیر آباد به طول32 کیلومتر برنامه ریزی شده است و در محور نیک پی به ماهنشان نیز مجددا عملیات لکه‌گیری و اصلاح نشست انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود عنوان کرد: بزرگترین مشکل در بخش حمل و نقل جاده‌ای که در حوزه زنجانرود وجود دارد.

زارعی گفت: روکش آسفالتی محور آزاد راه زنجان به تبریز است و با توجه به اینکه این محور متعلق به شرکت آزاد راه‌های کشور است عملا در بحث نگهداری هزینه‌ای برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ زنجانرود در نظر گرفته نمی‌شود و مشکلات مربوطه طی سفر ریاست جمهوری به استان  با رئیس جمهور مطرح شده و جهت اجرای روکش آسفالتی در مقاطعی از این محور با خرابی با شدت بالا نیاز به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان است تا شاهد حل مشکل و افزایش ضریب ایمنی جاده و رضایت کاربران جاده باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر