logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۱۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ایجاد انرژی‌های تجدید پذیر رویکرد اصلی دولت برای تامین انرژی است

ایجاد-انرژی‌های-تجدید-پذیر-رویکرد-اصلی-دولت-برای-تامین-انرژی-است
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت برق کشور بوده و یکی از استان‌های هدف در احداث این نیروگاه‌های خورشیدی است.

عادل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که دارای بزرگترین دارندگان مزارع خوشیدی است، اظهار داشت: در ابهر یک مزرعه خورشیدی ۷ مگاواتی وجود دارد و اخیرا نیز یک مزرعه بزرگ به بهره‌برداری رسید بنابراین ظرفیت نیروگاه خورشیدی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اخیرا ساتپا یک طرح حمایتی برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، مناطق محروم و بسیج دارد که ۳ هزار خانوار را پوشش می‌دهد‌. از این سهمیه و ساتپا برای ۴ سال آتی نیم میلیون خانوار تحت حمایت هدف‌گذاری شده تا سلول‌های خورشیدی نصب کنند. این امر کمک خرجی برای درآمد خانوار‌ها می‌شود و از سویی دیگر سهم انرژی‌های نو افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در سطح کارخانجات استان زنجان بالغ بر ۶۰ مگاوات ظرفیت مولد وجود دارد که در ایام پیک بسیاری از این‌ها وارد مدار می‌شوند تا ناترازی در برق را جبران کنند.

وی اذعان کرد: در طول سال‌ها که ناترازی افزایش یافته است اکثر واحد‌های صنعتی به فکر تقویت برق اضطراری و مولد هستند 

امیدواریم که در طول‌ سال‌های آینده واحد‌های صنعتی در زمینه استفاده از مولدهای اضطراری انرژی خورشیدی قدم‌های خوبی بردارند.

کاظمی در ادامه با تاکید بر حفظ محیط زیست که به عنوان امانت برای ساکنان آینده کره خاکی است یادآور شد: استفاده درست از برق یکی از راه‌کارهای اصلی پیشگیری از هدر رفت منابع و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.

وی اذعان کرد: حدود ۹۴ درصد از برق تولید شده کشور با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود، ایران کشوری با منابع غنی نفت و گاز است ولی متاسفانه در کشور ما با کم‌توجهی این منابع ارزشمند به نادرستی استفاده می‌شود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: برق یکی انرژی بسیار پاک است ولی تولید آن با سوخت‌های فسیلی موجب آلودگی شدید زیست محیطی می‌شود و از این‌رو هر چه مشترکان برق این انرژی را درست‌تر استفاده کنند به همان میزان از تخریب محیط زیست نیز پیشگیری می‌کنند از سوی دیگر می‌توان گفت، که مصرف انرژی بیشتر، فعالیت بالای نیروگاه و تولید و انتشار دی‌اکسید کربن موجب خشکسالی نیز می‌شود و ازاین‌رو مصرف نادرست ما از برق علاوه بر هدر رفتن منابع طبیعی کم‌آبی را نیز به همراه دارد.

 معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از عزم دولت برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و تصریح کرد: ایجاد انرژی‌های تجدید پذیر مانند نیروگاه‌های خورشیدی رویکرد اصلی دولت برای تامین انرژی است و به همین سبب طرح‌های مختلفی برای ایجاد این نیروگاه‌ها در سطح کشور در دست انجام است و استان زنجان نیز به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت برق کشور با توجه به اقلیم بسیار مناسب یکی از استان‌های هدف در احداث این نیروگاه‌هاست که خوشبختانه در نقاط مختلف استان مراحل اجرایی آن در حال انجام است و به زودی تعدادی از این نیروگاه‌های خورشیدی به مدار می‌پیوندند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر