logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۰۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
خبر خوب برای دانش آموزان روستای یاستی قلعه:

خیر زنجانی احداث مدرسه روستای یاستی قلعه ماهنشان را بر عهده گرفت

خیر-زنجانی-احداث-مدرسه-روستای-یاستی-قلعه-ماهنشان-را-بر-عهده-گرفت
در سال تحصیلی جدید به کمک خیر زنجانی دانش آموزان روستای یاستی قلعه شهرستان ماهنشان صاحب مدرسه می‌شوند.

به گزارش موج رسا; روستای یاستی قلعه یکی از روستاهای جذاب، زیبا و تاریخی استان زنجان و از توابع شهرستان ماهنشان به شمار می‌رود که به لحاظ آب و هوا و وضعیت جوی یکی از بکرترین روستاهای زنجان به لحاظ تفریحی است نبود مدرسه در برخی مناطق روستایی  از جمله دغدغه‌های مردم است که روستای یاستی قلعه شهرستان ماهنشان نیز با این موضوع مواجه است.

بیشتر بخوانید

با اینکه دانش آموزان این روستا به لحاظ استعداد و هوش سطح بالایی دارند و در روستای یاستی قلعه تنها یک مدرسه آن هم بافت قدیمی داشت که با تائید و مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان به دلیل مخاطراتی که این مدرسه داشت، تخریب شد.

در این راستا محمدرضا محمدی در گفتگو با موج رسا اظهار کرد: زمستان سال 1401 مدیر کل آموزش‌وپرورش استان زنجان از وضعیت مدارس شهرستان ماهنشان بازدید کرد.

وی با بیان اینکه روستای یاستی قلعه که آخرین روستا در بخش انگوران شهرستان ماهنشان است گفت: این روستا یک روستای خیلی زیبا دارای آب و هوای فوق العاده مناسب می‌باشد که منتهی الیه شهرستان و آخرین روستای بخش انگوران است.

فرماندار اذعان کرد:  مدرسه‌ای که از آن مدیر کل آموزش‌وپرورش استان زنجان بازدید کرد با توجه به تصمیمات اخذ شده استفاده از مدرسه بعلت مخاطره دار بودن برای دانش آموزان روستای یاستی قلعه کنار گذاشته شد.

محمدی عنوان کرد: مدرسه روستای یاستی قلعه بنا به پیشنهاد مدیر کل آموزش‌وپرورش به علت مخاطره دار بودن کنار گذاشته و تخریب شد و کلاس درس دانش آموزان در مسجد روستا بر پا شد.

وی با بیان اینکه جمعیت روستای یاستی قلعه 60 خانوار است تصریح کرد: تعداد دانش آموزان موجود در روستای یاستی قلعه  10 نفر در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند که در حال حاضر خیری از اهالی شهرستان ماهنشان ساکن تهران کمر همت را بسته صفر تا صد احداث مدرسه را قبول کرده و تا اوایل مهرماه سال 1402 تحویل دانش آموزان روستای یاستی قلعه خواهد شد.

فرماندار ماهنشان گفت: برآوردی که برای احداث مدرسه در روستای یاستی قلعه تخمین زده شد 2 میلیارد تومان است که همه هزینه‌های در نظر گرفته شده برای احداث را خیر قبول کرده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر