logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۰۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مشاور وزیر نیرو خبر داد:

آبرسانی به 70 روستای خدابنده در قالب طرح جهاد آبرسانی

آبرسانی-به-70-روستای-خدابنده-در-قالب-طرح-جهاد-آبرسانی
مشاور وزیر نیرو گفت: در چارچوب قرارداد دوم محرومیت‌زدایی 157 روستا در استان زنجان آبرسانی می‌شود که از این تعداد حدود 70 روستا در شهرستان خدابنده قرار دارد.

به گزارش موج رسا; میثم جعفرزاده امروز ۲۱ خرداد ماه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این کار آبرسانی به 57 روستا در استان زنجان در قالب مرحله نخست جهاد آبرسانی آغاز شده که این طرح با اعتبار 680 میلیارد ریالی، 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با اجرا و تکمیل طرح‌های جهاد آبرسانی در استان زنجان، میزان بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان به 84 درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر 185 روستا در استان زنجان رفع تنش آبی شده و در مجموع 368 کیلومتر خطوط انتقال آب احداث شده و توسعه یافته است. 

این مسئول خاطرنشان ساخت: با توجه به پیشرو بودن استان زنجان در اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی، اتمام فاز نخست این طرح در کشور، در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعلام خواهد شد.

سید البرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شهرستان خدابنده با تنش آبی و خشکسالی مواجه بوده که خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت نیرو، طرح‌های خوبی در حوزه آبرسانی این شهرستان در دست اجرا می باشد.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی در شهرستان خدابنده گفت: اجرای طرح آبرسانی به 14 روستای مجتمع شهید سلیمانی مشتمل بر احداث 57 کیلومتر خط انتقال، 8 باب مخزن ذخیره آب با حجم 1600 متر مکعب و 3 باب ایستگاه بین راهی و آبرسانی به شهر کرسف از جمله این طرح ها بودند.

وی ادامه داد: بازدید از طرح‌های آبرسانی به روستاهای اولی‌بیک، مصر آباد، برون، چقلی‌سفلی، لاچوان و مسگر نیز از دیگر طرح‌هایی بودند که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.

علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در این بازدید با اشاره به چالش آبرسانی پس از چندین سال خشکسالی در شهرستان خدابنده گفت: طرح های متنوعی از محل های اعتباری گوناگون در این شهرستان در دست اجرا می باشد.

وی بیان کرد: پیگیری تخصیص های ملی، انتقال آب از سد تالوار و احداث سدهای معیشتی برای مدیریت آب های سطحی از جمله تصمیماتی بود که در سفر رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور به شهرستان خدابنده اتخاذ شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر