logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۹۹۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

منطقه گاوازنگ زنجان نیازمند طرح شاخص گردشگری است

منطقه-گاوازنگ-زنجان-نیازمند-طرح-شاخص-گردشگری-است
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه منطقه گاوازنگ از مناطق مهم گردشگری، ورزشی و تفريحی استان زنجان است، اما این منطقه به لحاظ گردشگر پذیری وضعیت مناسبی ندارد گفت: گاوازنگ نیازمند طرح شاخص گردشگری است.

مهدی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه منطقه گاوازنگ از مناطق مهم گردشگری، ورزشی و تفريحی استان زنجان است، اظهار داشت: اما این منطقه به لحاظ گردشگر پذیری وضعیت مناسبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید منطقه گردشگری گاوازنگ به منطقه پایلوت نمونه گردشگری تبدیل شود، افزود: انجام این امر نیازمند طرح‌های شاخص و نمونه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث گردشگری از ظرفیت‌ گاوازنگ نهایت استفاده را در شهر ببریم گفت: چراکه این محل یکی از مناطق مورد توجه مردم جهت گذراندن اوقات فراغت در ایام مختلف خصوصا تعطیلات با همراه خانواده است.

وی اذعان کرد: استفاده درست از طرح‌هایی همچون تاسیسات گردشگری، اقامتگاه بومگردی، مراکز تفریحی، انجام ورزش‌های طبیعی و سایر امور می‌تواند در بهبود شرایط این منطقه کمک شایانی کند.

باقری تاکید کرد: انجام این امور مستلزم تمرکز و دور‌اندیشی در طرح‌ها، مطالعات نوین گردشگری، مدیریت و نقشه راه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه منطقه زنجانرود و جاده تبریز نیز یکی دیگر از مناطق مستعد و مهیای تاسیسات گردشگری است، گفت: شهر زنجان بیش از هر زمانی نیازمند ‌نگرش و مدیریت گردشگر پذیری در جهت رونق اقتصاد شهر، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم است و با توجه به شعار سال نیازمندیم تا در این راستا اقداماتی را انجام دهیم.

 

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر