logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مسئولان با کارشناسی دقیق شعار سال را محقق و ریل گذری کنند/ مدیریت نقدینگی از عوامل مهم کاهش تورم است

مسئولان-با-کارشناسی-دقیق-شعار-سال-را-محقق-و-ریل-گذری-کنند-مدیریت-نقدینگی-از-عوامل-مهم-کاهش-تورم-است-
امام جمعه زنجان با بیان اينکه مسئولان باید با کارشناسی دقیق شعار سال را محقق و ریل گذری کنند گفت: همه دانشگاهیان، روحانیون، صاحبان فکر مدیران ارشد جامعه، رجل سیاست گذار علمی، اقتصادی و برنامه نویس‌ها باید محورهای مختلف فرمایشات رهبر انقلاب را بررسی و مطالعه کنند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به عید باستانی و تبریک نوروز و مقارن شدن بهار طبیعت با ماه بهار قرآن اظهار کرد: امام مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای شعار سال را در جوار ولی نعمت ایرانیان امام رضا(ع) ایراد کردند.

وی با اشاره به شعار سال که بعد از 3 سال توسط مقام رهبری در جوار امام رضا(ع) ایراد شد افزود: نقشه راه کشور از بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، داخلی، خارجی و مخصوصا جهانی مانند همیشه با خردمندی تعیین شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شعار سال که توسط رهبری ایراد شد گفت: ولی امر مسلمین شعار سال را مثل همیشه با ساعت‌ها مطالعه، تفکر، مشورت، کسب نظر از صاحبان نظر با دقت و حساسیت بیان فرمودند و بعد از 10 سال شعار سال رنگ و بوی اقتصادی گرفت.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: مردم ما اهل فکر و اندیشه هستند و هر محوری ساعت‌ها تبیین درباره بیانات لازم است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه یک بار شنیدن فرمایشات رهبری کافی نیست گفت: لازم است چندین بار باید سخنان رهبری را شنید و محورهای مختلف آن مطالعه کرد ایراد کرد: نقشه راه کشور توسط مقام معظم رهبری نشان داده شده است و باید ریل گذاری شود.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال گذشته مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دولت در جمع کارگزاران نظام نمایندگان قوه مقنعه در روز کار و کارگر در جمع تولیدکنندگان و در جمع پیشگامان اقتصادی و در جمع شرکت‌های دانش بنیان ایراد نمودند گفت: باید ریل گذاری شود و مانند یک دیده بان بیدار در سایه تقوا و عمل نگاه واقع بینانه داشت.

وی با بیان اینکه رهبر جامعه اسلامی نقاط قوت و ضعف جامعه را واقع بینانه می‌بینند ابراز کرد: نگاه ایشان نسبت به دوست از سر دلسوزی و به دشمن نگاهی که قرآن به دشمن دارد نگاه می‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مکررا فرموده اند مردم از تورم در رنج هستند اذعان کرد: سه محور اصلی از فرمایشات رهبری بر این اساس است.

وی با اشاره به دیگر محورهای فرمایشات رهبری انقلاب عنوان کرد: مدیریت نقدینگی از عوامل مهم کاهش تورم است و کاهش هزینه‌های اضافی و وابستگی بودجه مملکت فقط به نفت از عوامل کنترل تورم می‌باشد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انضباط مالی در بانک‌ها و عرصه‌های دیگر و شفافیت مالی مهم است گفت: حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق و تشویق مردم در خرید و در حمایت از تولید داخلی رونق بخشیدن و پرداخت تسهیلات انواع یارانه‌ها مدیران و مردم حق مساوی دارند و باید به این نکته توجه داشت.

وی افزود: زمانی که مردم به عنوان مصرف کننده وقتی در اقتصاد فعال باشند قدر تولیدات داخلی و مصرفی را می‌دانند.

امام جمعه زنجان با اشاره به مهمترین مسئله برای توسعه عمل کردن به اصل 44 قانون اساسی است ایراد کرد: قانونی که مردم برای مشارکت نیروهای انقلابی، نیروهای بسیجی و کلیه صاحب نظران مطالبی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه 5 فروردین سال 1358 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایران از پیمان استعماری سنتو است ابراز کرد: 6 فروردین زادروز زرتشت پیامبر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه 10 فروردین سالروز رحلت حضرت آیت الله بروجردی است گفت: مطالعات مختصری که حداقل تاریخ 60 ساله ایران و نقش مرجعیت جهانی بود و در سال 1340 از دنیا رفت و در سال 1341 قیام امام (ره)و مراجعین تقلید بود که بیش از 100 نفر تربیت شده مرحوم آیت الله بروجردی و حوزه علمیه هستند.

وی افزود: مرحوم آیت الله بروجردی در ملی شدن صنعت نفت از آیت الله اشانی حمایت کردند و حضرت امام‌(ره) تربیت شده مکتب آیت الله بروجردی هستند که سپاهیان اسلام در مقابل ستم ظالمان و جباران ایستادند و از آیت الله بروجردی حمایت کردند. از جمله کارهای ایشان عبارتند از: مانع تحقق نقشه‌های منحوس پهلوی شدند و مخالف تغییر خط فارسی به لاتین بودند. دشمنان آتش پرستی را رونق می‌دادند و از این امر نیز جلوگیری کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر