logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۹۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

جریان دانشجویی در انتظار پاسخ رییس جمهور

جریان-دانشجویی-در-انتظار-پاسخ-رییس-جمهور-
چند هفته از ابلاغ سند انتظارات دولت میگذرد. پس از انتشار آن جریان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در موضع گیری به نقد نگاه کالا سازی و ایده پته های آموزشی در بخش آموزش و پرورش آن پرداختند.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل فکوری؛ چند هفته از ابلاغ سند انتظارات دولت می گذرد. پس از انتشار آن جریان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در موضع گیری به نقد نگاه کالا سازی و ایده پته های آموزشی در بخش آموزش و پرورش آن پرداختند. طی بیانیه‌ای تحلیلی ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور ایرادات جدی به طرح وارد نموده و از مجموعه ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش درخواست شفاف سازی پیرامون این موضوع را کردند.


به کرات پیگیری های مختلف در باب دعوت طراحان ایده یارانه های آموزشی انجام شد و هیچ یک از کارشناسان این طرح گفتگوی تخصصی پیرامون آن را نپذیرفتند؛ سوالی که مطرح می شود این است که اگر ادله و منطق محکم پشت این طرح است چرا کارشناسان مربوطه به این حجم از انتقادات وارده پاسخ درخور نمی دهند ؟


به نظر می رسد این مقوله نیز از مواردی خواهد شد که پس از اجرا هیچکس را برای پاسخگویی در باب چرایی مطرح نمودن این ایده آیا اشکالات و نواقص آن پیدا نخواهید کرد. چطور می شود آینده نظام آموزشی یک کشور و این تعداد مخاطب را به دست چند کارشناس که حتی به خود زحمت تبیین و پاسخگویی نمی دهند سپرد ؟


موضوعی که عجیب تر از این است، سکوت مسئولان آموزش و پرورش نسبت به این سند و طراحان آن است. در آینده این سکوت به معنای رضایت و پذیرفتن این امر تلقی خواهد شد و روئسا و مدیران فعلی وزارت آموزش و پرورش باید به مردم و معلمان پاسخگو باشند.


بهتر است مجموعه ریاست جمهوری هر چه سریعتر پاسخ مطالبه جنبش دانشجویی را داده و یا نشستی تخصصی در باب سند تحول دولت در بخش آموزش و پرورش طراحی نماید و از همه کارشناسان با نگاه های مختلف دعوت به عمل آورد تا شاید بخشی از ابهامات جدی پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر