logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

450 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در زنجان غرس می‌شود

450-هزار-اصله-نهال-به-مناسبت-روز-درختکاری-در-زنجان-غرس-می‌شود
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های متعددی برای  15 اسفند مصادف با روز درختکاری در دستور کار است گفت: اداره جنگل کاری منابع طبیعی آبخیزداری استان زنجان 450 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری غرس می‌کند.

مجید معانی در گفتگو باموج رسا; بیان اینکه 450 هزار اصله نهال همه از انواع نهال‌های جنگلی و فضای سبز محسوب می‌شود اظهار کرد: نهال‌هایی که برای روز درخت کاری به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت عبارتند از: زبان گنجشک، عرعر، افرا،سرو نقره‌ای، زالزالک، بادام، کاتالپا، ارغوان، سرو خمره ای و صنوبر است.

وی افزود: هدف از توزیع نهال ها افزایش سطح فضای سبز در استان زنجان، ایجاد بوستان‌های روستایی، ایجاد فضای سبز در روستاها و تولید چوب و کمک به معشیت روستاها از شاخصه‌های اصلی طرح است.  

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی  و آبخیزداری استان زنجان: از 450هزار اصله نهال برای کاشت 250 هزار اصله از گونه صنوبر است. که بین متقاضیان زراعت چوب توزیع خواهد شد که نهال‌ها از طریق شهرستان‌های استان سهمیه‌بندی می‌شود که استان با مراجعه به اداره هر شهرستان می‌توانتد اقدام به دریافت نهال‌ها به صورت رایگان کنند.  

وی افزود: در این راستا قطعا تعداد درخواست کنندهای نهال بیشتر از حد سهمیه مذکور است که باید در بخش تولید انبوه مد نظر باشد تا تعیین سهمیه مذکور به چالش کشیده شود. 

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: سال گذشته تعداد نهال‌ها 200هزار بود که امسال با تعداد 450هزار نهال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  

معانی عنوان کرد: گونه نهال‌های انتخاب شده بومی استان زنجان هستند که متناسب با آب و هوا، خاک و شرایط اقلیمی منطقه استان زنجان همخوانی دارند و مقاوم برای مناطق کوهستانی است.

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان عنوان کرد: بذور و قلمه‌های گرفته شده و پرورش داده شده همگی از گونه‌های مقاوم در استان زنجان بوده است. که در نهالستان‌های مادر استان زنجان کشت و عرضه شده است. 

وی با اشاره به طرح توسعه جنگل و پروژه‌ای به نام توسعه جنگل با نهال در منطقه شهرستان طارم استان زنجان انجام گرفت گفت: که با حمایت شرکت خصوصی هزینه مربوطه متقبل شد و حدود 100هزار هکتار جنگل‌کاری با گونه ارس شکل گرفت. که توسعه جنگل در مناطق استان زنجان و شهرستان طارم با توجه به پوشش گیاهی در دستور کار است.  

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعیی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: سال گذشته تعداد نهال‌ها 200هزار بود که امسال با تعداد 450هزار نهال نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است. که این علاقه مردم استان زنجان را به درخت کاری و حفظ محیط زیست چند برابر می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر