logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۸۶۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

آمریکا بزرگترین ترویج کننده خشونت در جهان است/ لزوم وحدت حوزه و دانشگاه

آمریکا-بزرگترین-ترویج-کننده-خشونت-در-جهان-است-لزوم-وحدت-حوزه-و-دانشگاه
امام جمعه زنجان با اشاره به روز عاری از خشونت و افراط‌گری، گفت: آمریکا با ۶۰ حمله نظامی بزرگ‌ترین ترویج‌کننده خشونت در دنیا است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز  در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اينکه امام علی (ع) در باب علم می‌فرمایند: دانش وسیله‌ای برای برتری، پیشتازی و پیشرفت در یک جامعه خواهد بود، اظهار کرد: هر کجا آگاهی انسان بالا برود، معرفت و شعور بندگی نیز به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های نالایق عامل عقب‌ماندگی‌ علمی ایران در دوران طاغوت بودند، ابراز کرد: رهبری در این باره می‌فرمایند: آن روزی که کاروان علم در حال حرکت بود ما به آن نرسیدیم لذا حرکت علمی دنیا چشم‌گیر بود اما اکنون تنها راه‌، حرکت جهشی است.
امام جمعه زنجان با اشاره به افزایش سرعت تولید علم در کشور، تصریح کرد: در سال‌های اخیر به برکت انقلاب اسلامی حرکت علمی ایران ۱۱ برابر سرعت متوسط جهانی بوده‌ است.
وی با بیان اینکه دشمن از حرکت علمی و جهاد علمی جوانان ما بیمناک است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ استعداد علمی از متوسط جهانی بالاتر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: شهید مفتح موجب هم‌افزایی وحدت در بین دانشگاهیان و حوزه شد.
آیت‌الله خاتمی با بیان اينکه امام خمینی (ره)، درباره ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند: امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجی در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.
وی با اشاره به روز عاری از خشونت و افراط‌گری، بیان کرد: آمریکا با ۶۰ حمله نظامی بزرگ‌ترین ترویج‌کننده خشونت در دنیا است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه در جریانات اخیر دیدیم که مردم علاوه بر معترض بودن به گرانی، مشکلات معیشتی و عملکرد برخی مدیران ‌مواضع خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند، خاطر نشان کرد: پیشرفت علمی و نظامی ایران دشمنان را هراسان کرده است./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر