logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ایستادگی ملت‌ ایران در مقابل دشمنان برگرفته از تفکر بسیجی است

ایستادگی-ملت‌-ایران-در-مقابل-دشمنان-برگرفته-از-تفکر-بسیجی-است
امام جمعه زنجان گفت: در حوادث اخیر دشمنان کاملا مجهز وارد شده‌اند و از همه نوع ابزار استفاده می‌کنند و خشونت دشمنان نشان از مستأصل بودن آنها در برابر نظام است، اما مردم دفاع از نظام و انقلاب را وظیفه خود دانسته و در مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند که در واقع ناشی از تفکر بسیجی ملت ایران است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان؛ دیدار مسئولان ارشد سپاه استان زنجان به همراه نمایندگان اقشار بسیج با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان ظهر امروز در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد.

در ابتدای این دیدار سردار جهانبخش کرمی اظهار کرد:امروز بار دیگر بسیجیان برای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و شهدا برای پاسداری و دفاع از انقلاب عهد و پیمان بسته اند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام علی خاتمی؛نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد:در دنیا تغییر حکومت ها با سه روش موروثی، انتخابات پارلمانی و یا کودتا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی صورت گرفت،تصریح کرد:دغدغه امام خمینی (ره)از همان ابتدا ساز و کار درس انقلاب اسلامی بود.

وی افزود:قانون اساسی تصویب و برای همه پرسی در اختیار مردم گذاشته شد و ۹۸ درصد مردم به آن رای مثبت دادند و بعد از آن کمیته‌های انقلاب تشکیل شد.

وی بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب برخی از مردم خواستار انحلال ارتش بودند اما طبق فرمایشات امام (ره ) که فرمودند با شرایط حال حاضر انقلاب، باید نهادهای نظامی تشکیل  شود که سپاه انقلاب اسلامی تشکیل شد.

آیت‌الله ‌علی خاتمی  ادامه داد: اگر سپاه نبود در واقع کشور نبود و هر چه زمان گذشت کلمه طیبه امام(ره ) بیشتر خود را نشان داد و اهمیت آن آشکار شد.

وی تاکید کرد: اصل مسئله برای ایستادگی، طبق آیه قرآن همواره آماده بودن است و اگر قبل از انقلاب، کشور قوی بودیم، دشمن هیچ زمانی به ما حمله نظامی نمی‌کرد.

آیت الله خاتمی افزود: درست است که در حال حاضر نیز توطئه های آمریکا وجود دارد اما در گذشته که همواره از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کردند خبری نیست زیرا می‌دانند انقلاب قوی‌تر شده و زمان بزن، در رو گذشته است.

 وی با اشاره به اینکه دشمن از ایران قوی می ترسد و تمامی این توطئه ها در راستای جلوگیری ازین مهم است،افزود:قدرت ایران خود به خود به دست نیامده است زیرا در دفاع مقدس، ایران تنها در مقابل دنیا ایستاده بود و دریک کلمه جنگ جهانی بود.

وی با بیان اینکه امام (ره) افق دور دست‌ها را می‌دیدند تصریح کرد: تشکیل بسیج فکر خدایی بود برای حفظ نظام، و امام‌(ره ) تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر کردند و حضور بسیج در همه عرصه‌ها ثابت شده است و هر کجا دغدغه و مشکلی برای کشور پیش می‌آید بسیج  با قدرت در خط اول مقدم ایستاده است.

آیت الله خاتمی بیان کرد: تشکیل بسیج معجزه الهی بود که در حال حاضر آثار و برکات حضور بسیجیان در همه صحنه‌ها و عرصه ‌ها قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با جنگ ترکیبی وارد شده‌اند تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمنان کاملا مجهز وارد شده‌اند و از همه نوع ابزار استفاده می‌کنند و خشونت دشمنان نشان از مستأصل بودن آنها در برابر نظام است، اما مردم دفاع از نظام و انقلاب را وظیفه خود دانسته و در مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند که در واقع ناشی از تفکر بسیجی ملت ایران است.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: وظیفه بسیجیان علاوه بر حضور در جامعه، جهاد تبیین به نوجوانان و جوانان است زیرا آنها از هم سن و سال‌های خود حرف شنوی بیشتری دارند و در این جهاد باید  تمامی حقایق گفته شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دو سال کرونا فضای مجازی بدون کنترل در اختیار کودکان، نوجوانان و جوانان قرار گرفت و دشمنان  هدایت آن به دست گرفتند و لازم است آگاه سازی صورت گیرد و وظیفه بسیجیان تبیین حقایق است./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر