logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان خبر داد؛

اجرای ۳۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان زنجان/ رسانه‌ها در کنار مخابره اخبار امید آفرین مطالبه‌گری نیز داشته باشند

اجرای-۳۱۰۰-عنوان-برنامه-در-هفته-بسیج-در-استان-زنجان-رسانه‌ها-در-کنار-مخابره-اخبار-امید-آفرین-مطالبه‌گری-نیز-داشته-باشند
جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در هفته بسیج امسال ۱۶۰ عنوان برنامه با ۳ هزارو ۱۰۰ برنامه برگزار خواهد شد.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: هرساله برنامه های بسیج با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار هفته بسیج امسال "بسیج خدمتگذار ملت ایران خواهد بود" انتخاب شده است، و بسیج در همه حال خدمت گذار مردم بوده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج از بدنه مردم است گفت: ما معتقدیم همه مردم ما بسیجی اند و همه مردم در این تشکیلات عظیم سهیم هستند.

وی با بیان اینکه بسیج از اولین هفته تشکیل توانسته است ماموریت‌ها و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد گفت: بهترین جلوه های ایثار بسیج در دوران ۸ سال دفاع مقدس بود و توانست به خوبی از کشور و قرآن دفاع کند بنابراین کارنامه درخشان بسیج بر دشمن نیز پوشیده نیست، چراکه در زمان های مختلف بسیج پای کار بوده است و در همه حوزه ها بسیج به وظایف خود عمل کرده است.

سردار طهماسبی تاکید کرد: باید خبرنگاران خدمات بسیج را به جامعه و احاد مردم و دنیا معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های بارز بسیج امید افرینی، مشکل گشایی انسجام بخشی است، گفت: بیشتر برنامه های بسیج رویداد محور است تا امید افرینی ایجاد شود چرا که بسیج امید افرین و برای دشمن بیم افرین است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه ها امسال با محوریت پایگاه ها خواهد بود خاطر نشان کرد: در همه جای ایران و در استان زنجان پایگاه ها گسترده بوده و به عنوان محور برنامه ها قرار دارند. 

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ما امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم گفت: در محلی که غول رسانه راه انداخته شده و روی اذهان جوانان کار می کنند و نظام را نا کارامد نشان می دهند ما باید افتخاراتمان را توسط رسانه‌هایمان معرفی نماییم چراکه پیشرفت های ما خیلی زیاد است و به خاطر این پیشرفت ها است که دشمن عصبانی است. 

وی با تاکید بر اینکه آن ها میدانند که این انقلاب زمینه ساز ظهور خواهد بود گفت: بنابراین باید اخبار امید بخش به مردم مخابره شود البته در کنار آن مطالبه گری مردم نیز باید انجام گیرد. 

سردار طهماسبی با اشاره به اینکه امروز جنگ است و باید جهاد کنیم گفت: امروز عملیات ما، این است که پیشرفت ها و اقدامات بعد از انقلاب به مردم و جوانان اطلاع رسانی شود .

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه مردم پای کار نظام هستند، گفت: ما در هفته بسیج امسال تولیدات محصولات فرهنگی، هنری، رسانه ای را داریم که یک رویداد فرهنگی است. این رویداد در تمام پایگاه مقاومت خواهیم بود و به عنوان یک رویداد تولید فرهنگی است. 

وی تصریح کرد: برای بسیج سند اعتلای ۱۰ ساله داریم که برگرفته از فرموده های امام راحل، و مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است.

سردار طهماسبی خاطر نشان کرد: ما عقیده داریم که بیانیه گام دوم انقلاب که خواسته مقام معظم رهبری، قابل دستیابی است. ما می توانیم در مقابل تمام ابر قدرت ها ایستادگی کنیم و تا امروز نیز توانستیم به این هدف دست یابیم. و دشمن از این امر ناراحت است اما همه ما به عنوان رسانه‌های انقلابی وظیفه سنگینی بر عهده داریم. 

وی با بیان اینکه بسیج امروز ارزشمندترین یادگار اعجاز گونه حضرت امام راحل است، گفت: بسیج در کارهای مختلف یاری رسان و کمک کننده مردم است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی طرح جهاد آبرسانی راه انداخته است عنوان کرد: با این حال بسیج قابل انعطاف است و تفسیر عینی مبارزه با کفر و نظام سلطه است و از طرفی نسبت به مستضعفان کمک کننده بوده و در حوزه های مختلف توانست محور محرومیت زدایی باشد. با این وجود بسیج روح استکبار ستیزی و مبارزه با دشمنان است و تابلوی ولایت فقیه در جهاد است و مظهر کرامت، رحمت و ایثار گری در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج امروز نقطه کانونی حرکت گام دوم انقلاب است، بیان کرد: امروز با اراده بسیج می توانیم کارهایی که امکان انجام شدن را ندارد انجام دهیم، اگر بسیج اراده کند می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

سردار طهماسبی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج افزود: روز یکشنبه ۲۹ آبان، روز بسیج سازندگی و پیشرفت است. با این حال روز شنبه ۲۸ آبان دیدار نماینده بسیجیان استان با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به اعزام تیم های بهداشتی در اولین روزهای هفته بسیج گفت: رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۳۰۰ گروه جهادی در سطح استان زنجان با حضور گروهای محله محور، گروه های جهادی اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف استان زنجان برگزار خواهد شد. و ۳۱۰۰ بسته معیشتی کمک های مومنانه بین خانواده‌های نیازمند برگزار خواهد شد. راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، برگزاری مناظرات دانشجویی و پخش از شبکه اشراق، نواختن زنگ مقاومت در ۵۴۰ مدرسه، برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، برگزاری رویدا سراسری بسیج؛ خدمتگذار ملت از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان عنوان کرد: دومین روز هفته بسیج بسیج مظهر مسجد محوری و جامعه اسلامی خواهد بود و اجلاسیه مجمع بسیجیان استان زنجان با حضور مسئولان از کشور و استان برگزار خواهد شد. دیدار بسیجیان با ائمه جمعه شهرستان‌ها در روز مسجد محوری پیش بینی شده است، طرح لبخند ایران که فعالیت دانشجویان بسیجی است در حاشیه شهرها برگزار خواهد شد. تولید و توزیع محتوای چند رسانه‌ای انیمیشن به مناسبت هفته بسیج نیز از جمله برنامه‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول یاد آور شد: روز سه شنبه ۱ آذر بسیج مرکز نوآری و علمی خواهد بود، و نشست در پایگاه‌ها در بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد، گرد همایی بزرگ پیش گامام رهایی، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در سطح شهرستان ها اردوهای راهیان پیشرفت در سطح شهرستان ها از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

سردار طهماسبی با بیان اینکه روز چهارشنبه بسیج مظهر مردم سالاری و ایران قوی خواهد بود گفت: این روز؛ روز که دیدار بسیجیان با رهبر خود خواهد بود. تجلیل از فرماندهان پایگاه‌ها نیز از جمله برنامه‌ها در این روز خواهد بود.

سردار طهماسبی یادآور شد: روز پنج بسیج مظهر شهادت خواهد بود و ویژه برنامه برای دانش‌ آموزان دختر برگزار خواهد شد. کلنگ زنی ۱۰۰ واحد مسکونی برای عزیزان معسر بسیجی، افتتاح پروژه ابرسانی، رونمایی از کتاب مثلث سرخ، بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در روستاهای مختلف، کلنگ زنی چندین درمانگاه، برگزاری نشست های بصیرتی از جمله برنامه‌ها در این روز خواهد بود.

سردار طهماسبی بیان کرد: روز جمعه بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی خواهد بود که حضور بسیجیان در میعاد گاه های نماز جمعه انجام خواهد شد، برگزاری میقات صالحین با حضور حلقه‌های تربیتی نیز از جمله برنامه‌هاست. برپایی میز خدمت به مناسبت هفته بسیج، برگزاری کارگاه های تحکیم بنیان خانواده، نشست پایگاه‌های مختلف در حوزه ازدواج آسان، فرزند اوری از مهم ترین برنامه های این روز خواهد بود.

سردار طهماسبی بیان کرد: روز شنبه بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی خواهد بود، این روز روز نمایش اقتدار بسیج خواهد بود و گردان‌های مختلف حضور خواهند داشت. همایش گردان‌های سایبری، افتتاح مرکز مشاوره در دو شهرستان و برگزاری جشنواره سواد رسانه از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در حالت کلی ۱۶۰ عنوان برنامه با ۳ هزارو ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار خواهد شد و امیدواریم با هم‌افزایی بتوانیم به خوبی برنامه‌ها را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی هم از طریق سپاه و هم از طریق بسیج برگزار می‌شود، گفت: در حوزه بسیج کلنگ زنی ۱۶۰ پروژه در حوزه مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه انجام و ۲۱ طرح افتتاح خواهد شد. با این وجود کل پروژه ها یک هزارو ۱۱۱ پروژه است که ۲۱ پروژه قابل افتتاح و یک هزارو ۹۰ پروژه نیز در حال احداث خواهد شد.

وی گفت: در بسیج سازندگی نیز کل پروژه‌ها ۲۵۲ مورد با ۱۱۰ پروژه قابل افتتاح خواهد بود با این حال ۱۴۲ پروژه نیز در حال اجراست.

سردار طهماسبی ادامه داد: قرار گاه پیشرفت و آبادانی نیز در حوزه محرومیت زدایی در سه دهستان در حال فعالیت است، که کل پروژه ۳۱ مورد بوده و ۱۵ پروژه قابل افتتاح است.

وی ادامه داد: جمع کل پروژه‌ها ۱۳۹۴ مورد است که ۱۴۶ پروژه افتتاح خواهد شد و ۱۶۰ پروژه نیز اماده کلنگ‌زنی خواهد بود.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بسیج خدمت به مردم است، تصریح کرد: یکی از پروژها که در قرارگاه پیشرفت و ابادانی کار شده، شبکه فاضلاب روستای پری است که در صورت آمادگی آبفا تحویل خواهد شد./ ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر