logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۸۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اورژانس کشور؛

آسیب به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در جریان اغتشاشات اخیر/ نیازمندی نوسازی ۳ هزار دستگاه آمبولانس در کشور هستیم

آسیب-به-۱۵۰-دستگاه-آمبولانس-در-جریان-اغتشاشات-اخیر-نیازمندی-نوسازی-۳-هزار-دستگاه-آمبولانس-در-کشور-هستیم
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه نیازمند نوسازی ۳ هزار دستگاه آمبولانس در کشور هستیم که عمر بالای ۱۵ سال دارند، گفت: متاسفامه در جریان اغتشاشات اخیر ۱۵۰ دستگاه آمبولانس و پنج پایگاه اورژانس کشور آسیب دید.

به گزارش موج رسا; جعفر معیاد‌فر  امروز در حاشیه جلسه با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در جریان اغتشاشات اخیر در کشور پنج پایگاه اورژانس در کشور دچار آسیب شد، اورژانس که همواره سعی در خدمت رسانی دارد با وجود این آسیب‌ها در امداد‌رسانی تعلل نکرد.

وی با بیان اینکه دشمن با این اقدامات سعی داشت تا اعتماد عمومی را سلب کند، افزود: اما اورژانس کشور در زمان امداد رسانی توجه به دین و نژاد هیچ مصدوم و بیماری ندارد و وظیفه خود را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه در جریان اغتشاشات اخیر در کشور ۱۵۰ دستگاه آمبولانس آسیب دید که به لحاظ هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به اورژانس کشور وارد شد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی از ناوگان اورژانس در کشور فرسوده است و اگر آسیبی به این ناوگان وارد شود، تعدادی از آمبولانس‌ها از چرخه خدمت‌رسانی خارج می‌شود، گفت: دشمن اغلب سرمایه‌های اجتماعی در کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در سطح کشور در اورژانس کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: ۲۳ هزار نفر از این افراد نیروی عملیاتی محسوب می‌شوند.

معیاد‌فر با بیان اینکه هم‌اکنون ۵ هزارو ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور وجود دارد عنوان کرد: اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که عمر مفید این ناوگان گذشته است با اینکه ۳ هزار دستگاه بیش از ۱۵ سال است که عمر کرده‌اند و باید جایگزین شود اما فعلا این امر میسر نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سطح کشور ۳ هزارو ۱۵۰ پایگاه اورژانس وجود دارد، تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه در کشور باید در حدود یک هزارو ۴۰۰ پایگاه اورژانس دیگر نیز در کشور ایجاد می‌شد که به این لحاظ عقب هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از پایگاه‌های اورژانس قدیمی هستند و این امر نیز از جمله مشکلات و مسائل اورژانس کشور محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین در سطح کشور ۴۰۰ پایگاه کانکسی فعالیت دارند که گاها با مشکلاتی مواجه هستند.

 میعادفر خاطر نشان کرد: بیش از یک هزارو ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای و یک هزارو ۳۰۰ پایگاه شهری در کل کشور در حال ارائه خدمات در اغلب حوادثی که رخ می‌دهند هستند.

وی با بیان اینکه مدت زمان رسیدن به حوادث توسط اورژانس خوب ارزیابی می‌شود،اذعان کرد: در حالی به اورژانس پایگاه ها و آمبولانس‌ها آسیب وارد شد که مردم بيشترين رضایتمندی از این ارگان را دارند.

 رئیس اورژانس کشور یادآور شد: کارکنان اورژانس باید در کنار علم کافی، اعتماد به نفس کافی نیز داشته باشند و نباید صرفا مسائل اقتصادی فعالیت نیروها را تحت تاثیر قرار دهد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر