logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۷۹۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

اربعین یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است

اربعین-یک-نماد-شاخص-از-امت-واحده-اسلامی-است
امام جمعه ماهنشان گفت: اربعین یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است که فقط مختص شیعیان یا مختص اسلام نیست بلکه انسانی و بین المللی می باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان، با بیان اینکه اربعین بهترین فرصت شناساندن امام حسین (ع) به دنیا و در کنار آن شناساندن امام زمان به دنیا می باشد، اظهار داشت: اربعین یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است که فقط مختص شیعیان یا مختص اسلام نیست بلکه انسانی و بین المللی می باشد.

وی با بیان اینکه اربعین با میزبانی عراقی‌ها متجلی می‌شود و این مطلب در رفتار عراقی‌ها که با تمام وجود داشته های خود را به میدان آوردند و در این راه سنگ تمام گذاشتند، افزود: هیچ کس حق ندارد اربعین را ایرانیزه کند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه این همه آثار بی بدیل برای بزرگترین حماسه معنوی و اجتماعی و سیاسی جهان دشمنان را به واکنش واداشته گفت: واکنش ها ابتدا با تحیّر و شگفتی سپس با عصبانیت و غیظ همراه شده دشمنان در مواجهه با پدیده تاریخ ساز اربعین دو جریان اصلی را پیگیری کردند اول انکار و اختفاء و بایکوت و سانسور خبری دوم جریان تحریف و وارونه نمایی و روایت معکوس. اما باید مراقب باشیم نقشه دشمن اجرا نشود هم مردم و هم مسئولین و هم رسانه ها هشیاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال بزرگنمایی ضعف‌های برنامه‌ریزی مسئولان در تسهیل سفر زائران عزیز اربعین و همچنین به دنبال برجسته سازی برخی ضعف های دولت عراق در پاسخگویی به نیازهای زوار الحسین می باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به ابلاغ یکی دیگر از سیاست‌های کلی از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ابلاغ سیاستهای کلی برنامه هفتم، عنوان کرد: از مسئولان درخواست داریم تا سرفصل ها و بندهای این سیاست کلی و خوب مطالعه و درک نموده و در اجرایی نمودن آن تلاش نمایند .

وی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی با ادبیات غیر دیپلماتیک و معرفی ایران به عنوان عامل عدم توافق گفت: این همان بازی نخ‌نمای چماق و هویج یا تهدید و تطمیع است غرب باید حسگرهای تحلیلی خود را تعمیر و بازسازی کند. با این حال مذاکره برای رفع تحریم ها اگرچه برای ایران مهم است اما اولویت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.   امام جمعه ماهنشان با اشاره به درگذشت ملکه انگلیس تصریح کرد: برخلاف موج رسانه‌ای که بسیاری از رسانه های طرفدار انگلیس و حتی رسانه های داخلی به راه انداخته اند ملکه و پادشاه انگلیس نه تنها یک مقام تشریفاتی نیست بلکه قدرت و اختیارات بی حد و حصر را دارد که وی را به عنوان قدرت برتر در این کشور تبدیل کرده است و غیرمردمی ترین حاکمیت های جهان می باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به جنایت های انجام گرفته توسط انگلیس در جهان، بیان کرد: انجام کودتا در کشورهای مختلف، بمباران وحشیانه، سرکوب و قتل‌عام عامدانه در کشورهای مختلف بخش زیادی از این جنایت ها در زمان ملکه الیزابت دوم رویداد است همچنین کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران، مشارکت کلیدی در جنگ هشت ساله و نقش آفرینی در فتنه های مختلف در طول چهار دهه گذشته بر علیه مردم ایران از جمله آن‌هاست.

وی اشاره به سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاههای صبرا و شتیلا توسط رژیم صهیونیستی و با محکوم کردن این عمل غیر انسانی گفت: اسرائیل رژیم جعلی بوده و باید محو و نابود گردد.

امام جمعه ماهنشان با گرامیداشت ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای جهاد تبیین می باشد باید تبیین گری صورت گیرد تا رشادتهای ملت ایران مورده فراموشی و یا تحریف قرار نگیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر