logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۷۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مسئول بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد

دشمن در حال برداشت نتیجه زحمات خود در خصوص رواج بی‌حجابی است

دشمن-در-حال-برداشت-نتیجه-زحمات-خود-در-خصوص-رواج-بی‌حجابی-است
مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: بی‌عفت کردن دختران و زنان جامعه و انحطاط جامعه بسیار حایز اهمیت است و هرگاه این امر اتفاق بیفتد دیگر خانواده جایگاه و شانی نخواهد داشت و جامعه‌ای که در آن خانواده شان و منزلت خود را از دست دهد متلاشی خواهد شد و این واقعیتی است که در طول تاریخ به طور مداوم تجربه کرده‌ایم.

به گزارش موج رسا; مینا بیابانی شامگاه امروز در جلسه گردهمایی که با حضور فعالین حوزه زن و خانواده در استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: با شرایطی که وجود دارد با هجمه‌های بسیار شدیدی که در حوزه زن و خانواده مواجه هستیم، عمده مسائل هر استان و هر منطقه‌ای در کشور تشابه زیادی با هم دارند، با این حال هر استانی به فراخور موقعیت فرهنگی و قومی و اجتماعی که با آن عجین است، طبیعی است که مسائل خاص خود را دارد استان زنجان نیز از این قبیل استان‌هایی است که به یکباره متوجه موضوعاتی که در حوزه حجاب و عفاف زنان وجود دارد، شده است.

وی افزود: شهر زنجان شهر مذهبی است که شاید دهه قبل شاهد ناهنجاری‌هایی که الان با آن مواجه است نبود، با این حال در بسیاری از شهر‌های مذهبی که آوازه دین‌داری بودند همانند زنجان اخیرا مواجه با نمادهایی از فرهنگ غربی شده‌اند. شاید برای ما تعجب برانگیز باشد که چه طور به این شرایط رسیده‌ایم! طبیعی است که در طی دهه‌های گذشته که متولیان فرهنگی دغدغه مسائل فرهنگی را نداشتند و بی‌وقفه مواجه با موضوعات سیاسی، اقتصادی و این قبیل بودند؛ مباحث فرهنگی از جمله موضوع مهم پوشش، عفت و حیا را دستاویزی برای رسیدن به مقوله سیاسی می‌کردند چیز عجیبی نیست که ما الان در چنین شرایطی باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: پیکان پرسش‌ها و سوالات ما همه به سمت مسئولان و متولیان فرهنگی است چراکه با تمام قوانین حاکم بر نظام اسلامی و سیاست‌ گذاری‌هایی که بر عهده حجاب و عفاف داشتیم با چنین صحنه‌هایی مواجه هستیم. هیچ گاه ما نسبت به آحاد مردم، زنان، دختران، مردان کشورمان مطالبه را به این صورت نداشتیم که چرا وضعیت به حال حاضر تبدیل شده است. مردم نمادی از رفتار دولتمردان هستند از این باب که وقتی توجه به مسائل مهم فرهنگی در کشور نمی‌شود ما آسیب‌ها را خواهیم دید. دشمن در این باره برنامه‌ریزی کرده، راهبرد‌ها را در کنار هم چیده که ما بعد از چند دهه با چنین صحنه‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین واحد اجتماعی است که می‌تواند سعادت و شقاوت جوامع را تعیین کند، یادآور شد: هرچه خانواده از منظر رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی در علو درجات باشد؛ جامعه به سمت رشد می‌رود و می‌تواند به سمت نابودی نیز برود. با تمام این‌ها در محور خانواده زن وجود دارد که خانواده را هدایت و تربیت می‌کند و فرزندان را آماده می‌کند تا مشق‌های اجتماعی را بپذیرد و جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی ببرد، بنابراین دشمن خوب شناسایی کرده و امروز هم نتیجه زحمات خود را می‌بیند. اما ما متاسفانه دائما درگیر موضوعات روزمره و شاهد این نوع رفتارها و ناهنجاری‌ها هستیم.

بیابانی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم استواری و دوام خانواده را در آن شکلی که متناسب با جامعه اسلامی است پیش ببریم باید آسیب‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهیم تا خانواده‌های متعادلی داشته باشیم. آنچه که مد نظر ما است و نگران آن هستیم صرفا پوشش نامناسب دختران جوان، نیست این نمادی از حیا و عفت درونی است، یعنی آسیب‌های عمیق در فرد اتفاق افتاده است که او را به سمت پوشش نامناسب برده است و در این نماد بیرونی جلوه داده است، این‌ها بحث‌هایی است که باید عمیقا به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف دخیل در این نوع رفتار‌ها هستند و همه ما به نوعی مسئولیت داریم و باید در این شرایط همراه و هماهنگ با هم به وظایف خودمان جامه عمل بپوشانیم. تنها با همدلی و همراهی می‌شود مسائل را حل کرد. اما باید یقین داشته باشید که موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود، چراکه موضوعات دیگر مطرح می‌شود؛ متاسفانه آرام آرام به سمت عادی شدن و هنجار شدن مسائلی مثل همجنسگرایی می‌رویم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: شاید چند سال پیش کسی جسارت این را نداشت از چنین موضوعاتی دفاع کند، با این حال هر زمان این موضوعات مطرح می‌شود یقینا موضوعات دیگری نیز پس آن وجود دارد با این حال آرام آرام به سمت پرتگاه‌های غیر اخلاقی نزدیک می‌شویم.

وی ابراز داشت: بی عفت کردن دختران و زنان جامعه و انحطاط جامعه حایز اهمیت است و هرگاه این امر اتفاق بیفتد و از مدار اخلاق بیرون برود، دیگر خانواده جایگاه و شانی نخواهد داشت و جامعه‌ای که در آن خانواده شان و منزلت خود را از دست دهد متلاشی خواهد شد و این واقعیتی است که در طول تاریخ به طور مداوم تجربه کرده‌ایم.

بیابانی با بیان اینکه متاسفانه ما در آگهی بخشی به زنان و دختران کوتاهی کرده‌ایم، گفت: اگر تبیین درستی انجام می‌شد این آگاهی به دختران و پسران جوان منتقل می‌شد و متوجه فتنه‌ها پشت موضوعات بودند قطعا به سمت بی‌عفتی و بی‌حجابی نمی‌رفتند و جامعه نیز رو به نابودی نمیرفت. اما وظیفه‌ای که ما بر عهده داریم تبیین درست این مسائل است.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه برای ما است و شاید ما درک درستی از آن نداریم هیچ جامعه‌ای بدون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد و این ودیعه و فریضه الهی است که ما از آن برخوردار هستیم ولی قدر آن را ندانسته‌ایم. اگر تبیین درستی از امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد بهتر می توانستیم آگاهی بخشی کنیم چراکه انسان‌ها به واسطه لطف الهی که در اختیارشان وجود دارد به راحتی می‌توانند با هم ارتباط و تعامل داشته باشد و اداراک ایجاد شود اما ما این ادراک را ایجاد نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: تجربه بسیار موفقی که در سرود سلام فرمانده وجود داشت، این امر را نشان داد که ما توانمندی داریم و می‌توانیم با مخاطبمان که چند نسل با ما فاصله دارد ارتباط درست و سازنده‌ای برقرار کنیم. این طور نیست که دهه‌های هشتادی و نودی افرادی غیر از خواسته‌های ما باشند. بنابراین زبان گفت‌وگوی ما می‌تواند نقطه مشترک برای موازنه با نسل‌های قبل باشد و می‌تواند ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی را به آن‌ها منتقل کنیم و همراه با خود پیش‌ ببریم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطر‌نشان کرد: ما با اعتقاداتمان ثابت کرده‌ایم که اگر به خدا اعتماد کنیم می‌توانیم موفق باشیم، در عرصه‌های فرهنگی غفلت‌های بسیاری داشته‌ایم. با این حال مخاطبین امروز ما مخاطبینی هستند که از وقتی که چشم به جهان گشودند ارتباط نزدیکی با تکنولوژی داشته‌اند بنابراین باید این فضا کنترل و مدیریت شود.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر