logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

انظباط بخشي به حمل و نقل كالا الویت حمل و نقل جاده ای زنجان است/ بر خورد با خودروهاي داراي باك اضافه

انظباط-بخشي-به-حمل-و-نقل-كالا-الویت-حمل-و-نقل-جاده-ای-زنجان-است-بر-خورد-با-خودروهاي-داراي-باك-اضافه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: انظباط بخشي به حمل و نقل كالا و توسعه سيستم هاي اطلاعاتي حمل و نقل جاده اي از الویت های  اداره کل راهداری استان زنجان است.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران با تبیین نقش پیشگیرانه حمل و نقل درمقوله جلوگیری ازقاچاق کالا گفت: استان زنجان نقش مهم وموثری در کریدور حمل و نقل جاده‌ای شمالغرب کشور دارد.

وی افزود: این اداره کل به عنوان متولی اصلی بخش حمل و نقل برون شهری تمام توان خود را برای مقابله با قاچاق کالا در استان به کار گرفته است.

دست نشان افزود: دستور العمل ثبت كد پستي فرستنده و گيرنده كالا به انجمن هاي صنفي و شركتهاي حمل و نقل تحت پوشش، از سوی این اداره کل ابلاغ شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل ها و قوانین موجود هر محموله ای که در جاده تردد می کند ملزم به اخذ بارنامه بوده و متصدی صدور بارنامه بايد نسبت به شناسایی و کنترل محمولات دقت کافی داشته باشد.

وی با اشاره به اقداماتی از قبیل  عدم صدور بارنامه به مبادي و مقاصد ثبت نشده در سامانه انبارها برای پیشگیری از قاچاق کالا دراستان تصریح کرد:در این خصوص پس از تكميل كد هاي پستي انبارها توسط سازمان صنعت و معدن بارنامه بر خط اجرايي خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در صورت عدم درج صحيح كد انبار ها دريافت كد رهگيري و صدور بارنامه بر خط ميسر نخواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: گزارش گيري از  راهداري و دامپزشكي استان در خصوص وضعيت اجراي طرح اتصال مجوزهاي حمل دامپزشكي به سامانه بارنامه برخط و جلوگيري از فرار بارهاي دامي و ارسال اكثر بارها همراه با بارنامه ازدیگر اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قراردارد.

دست نشان ادامه داد: بر این اساس ارسال همه محمولات دامي و دامپزشكي بعد از تائيد سلامت از طرف اداره كل دامپزشكي و ارسال محمولات در معيت حواله دامپزشكي و بارنامه صورت می پذیرد.

وی درخصوص مديريت توزيع و تسهيم و نظارت سيستماتيك بر مراكز انبارش وعرضه فرآورده هاي نفتي،تاکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق سوخت نیز پيگيري و نظارت بر اجراي طرح هاي مقابله اي نظير پاكسازي مناطق آلوده و بر خورد با خودروهاي داراي باك اضافه توسط این اداره کل انجام می گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر