logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان مطرح کرد

انظباط بخشي به حمل ونقل كالا و توسعه سيستم‌هاي اطلاعات جاده‌اي در زنجان

انظباط-بخشي-به-حمل-ونقل-كالا-و-توسعه-سيستم‌هاي-اطلاعات-جاده‌اي-در-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با تبیین نقش پیشگیرانه حمل و نقل در مقوله جلوگیری ازقاچاق کالا گفت‌: استان زنجان نقش مهم و موثری در کریدور حمل ونقل جاده‌ای شمالغرب کشور دارد.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی اصلی بخش حمل و نقل برون شهری تمام توان خود را جهت مقابله با قاچاق کالا دراستان به کار گرفته است.

وی افزود: دستور العمل ثبت كد پستي فرستنده و گيرنده كالا به انجمن هاي صنفي و شركتهاي حمل ونقل تحت پوشش ، ازسوی این اداره کل ابلاغ گرديده است و بر اساس دستور العمل ها و قوانین موجود هر محموله ای که در جاده تردد می نماید ملزم به اخذ بارنامه بوده و متصدی صدور بارنامه بايد نسبت به شناسایی و کنترل محمولات دقت کافی داشته باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اقداماتی از قبیل  عدم صدور بارنامه به مبادي و مقاصد ثبت نشده در سامانه انبارهاجهت پیشگیری ازقاچاق کالادراستان تصریح کرد: در این خصوص پس از تكميل كد‌هاي پستي انبارها توسط سازمان صنعت ومعدن بارنامه بر خط اجرايي خواهد شد و لذا در صورت عدم درج صحيح كد انبار‌ها دريافت كد رهگيري و صدور بارنامه بر خط ميسر نخواهد بود.

وی بیان کرد: گزارش گيري از راهداري ودامپزشكي استان در خصوص وضعيت اجراي طرح اتصال مجوزهاي حمل دامپزشكي به سامانه بارنامه برخط و جلوگيري از فرار بارهاي دامي و ارسال اكثر بارها همراه با بارنامه ازدیگر اقداماتی است که دردستورکاراین اداره کل قراردارد وبراین اساس ارسال كليه محمولات دامي و دامپزشكي بعد از تائيد سلامت از طرف اداره كل دامپزشكي و ارسال محمولات در معيت حواله دامپزشكي و بارنامه صورت می پذیرد.

دست نشان درخصوص مديريت توزيع و تسهيم و نظارت سيستماتيك بر مراكز انبارش وعرضه فرآورده هاي نفتي تاکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق سوخت نیز پيگيري و نظارت بر اجراي طرح‌‌هاي مقابله‌اي نظير پاكسازي مناطق آلوده و بر‌خورد با خودروهاي داراي باك اضافه توسط این اداره کل انجام می‌گیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر