logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۷۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مسئولان به دنبال تحقق عدالت مالیاتی باشند/ حقوقی و قضایی کردن سبب تزلزل بنیان خانواده می‌شود

مسئولان-به-دنبال-تحقق-عدالت-مالیاتی-باشند-حقوقی-و-قضایی-کردن-سبب-تزلزل-بنیان-خانواده-می‌شود
امام جمعه خرمدره با اشاره به روز مالیات و با تاکید بر ضروری بودن پرداخت مالیات گفت: اصل مهم در مالیات، عادلانه بودن آن است و مسئولان کشور باید به دنبال تحقق عدالت مالیاتی باشند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: خانواده علوی و فاطمی، تنها الگوی خانواده موفق الهی بوده و الگوگیری از این خانواده، عامل ثبات خانواده است.

وی با آسیب‌شناسی خانواده غربی خاطرنشان کرد: فردگرایی، منفعت‌طلبی و اصالت شهوت از ارکان مهم خانواده غربی بوده و ترویج این الگو در جوامع بشری در قالب نظریه‌های خانواده یا دفاع از حقوق زن، زمینه‌ساز نابودی خانواده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر صمیمیت و اخلاق در خانواده افزود: تاکید بر حقوقی و قضایی کردن خانواده نه تنها منفعتی برای خانواده ندارد بلکه بنیان خانواده را متزلزل می‌کند چرا که فضای حقوقی در خانواده علوی و فاطمی مشاهده نمی‌شود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به معاشرت نیکو و احترام متقابل در خانواده گفت: یکی از مهمترین ابعاد احترام متقابل، تشکر و قدرشناسی متقابل است.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: طبق این روایت، تشکر از بندگان در واقع تشکر از خداوند است و می‌فرماید: «شاکرترین شما از خدا، شاکرترین شما از مردم است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: اخلاق نیکو، قدردانی از یکدیگر، همکاری متقابل و صبر بر ناملایمات و تنگدستی از عوامل استحکام بنای خانواده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و با تبیین سیره ایشان افزود: مهمترین تلاش امام محمدباقر(ع) معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزه با تحریف‌هایی بود که بدنه اسلام را تهدید می‌کرد و امروز شناخت اسلام حقیقی بدون مراجعه به سیره و بیان امام باقر(ع) امکانپذیر نیست.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ایران و دیپلماسی متوازن و پیامدهای آن در انرژی هسته‌ای گفت: سفر بورل (هماهنگ‌کننده اروپایی و وزیر خارجه روسیه) در زمان کوتاه به ایران و تلاش برای احیای مجدد مذاکرات برجامی در قطر، نشان‌دهنده این است که تنها ایران نیست که نیاز به مذاکرات دارد بلکه غرب به لحاظ اقتصادی و سیاسی، نیاز بیشتری به مذاکرات دارد.

وی اظهار داشت: نگرانی غربگرایان یا ترسوها واقعیت‌ها را عوض نخواهد کرد همچنانکه نگرانی ضعیف‌الایمان‌های بنی‌اسرائیل در جریان عبور از دریا، تاثیری در واقعیت نداشت.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: در عین حال بن‌بست در مذاکرات به این دلیل است که تلاش اصلی آمریکا با توجه به خوی استعماری، ایجاد مانع بر سر راه احقاق حق هسته‌ای ایران است.

وی با اشاره به روز مالیات و با تاکید بر ضروری بودن پرداخت مالیات گفت: اصل مهم در مالیات، عادلانه بودن آن است و مسئولان کشور باید به دنبال تحقق عدالت مالیاتی باشند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: عرصه مالیات قطعاً مورد طمع رانتخواران بی‌تقواست بنابراین مسئولان مالیاتی به شدت در معرض امتحان الهی قرار دارند.

امام جمعه خرمدره با تاکید بر عدالت مالیاتی اظهار داشت: حاکمیت ضابطه در فرآیند دریافت مالیات چه در عرصه تقنین و چه در عرصه عمل و اجرا و پرهیز از رابطه‌بازی به عنوان یک رفتار حرام، شرط اصلی عدالت مالیاتی است.

وی تصریح کرد: مسئولان مالیاتی باید توجه کنند که هرگونه دخل و تصرف در مبالغ مالیاتی رانتخوران و دانه‌درشت‌ها هم تضییع حق‌الناس و هم تضییع حق الهی بوده و قابل جبران هم نیست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ضمن تبیین رابطه بین خمس و زکات و مالیات خاطرنشان کرد: مالیات، جزئی از هزینه‌های زندگی اجتماعی بوده و بنابراین غیر از خمس و زکات است.

وی ابراز کرد: در عین حال مجلس شورای اسلامی باید به رفع خلاء قانونی مربوط به مالیات متناسب با پرداخت خمس و زکات اقدام کند به‌گونه‌ای که خمس و زکات پرداخت‌شده، مشمول مالیات نباشد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به 6 تا 12 تیر به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: جنایات فراوان آمریکا علیه حقوق بشر از قبیل ترورهای متعدد در ایران، احداث زندان و شکنجه بی‌گناهان در کشورهای مختلف، حمله و اشغال کشورها و جنگ‌افروزی بین کشورها صفحاتی ننگین از تاریخ سراسر نکبت آمریکاست و تا قیامت نیز پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به قانون مربوط به کنترل قیمت‌ اجاره‌بهای مسکن اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور و استفتاء از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز و روزه مستاجر در صورت نداشتن چاره دیگر صحیح است، همکاری صاحبخانه‌ها در این زمینه و گذشتن از حق خود، نشانه درک متقابل و روحیه انسان‌دوستی آنان است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: در عین حال باید توجه داشت که برخی صاحبخانه‌ها خودشان از اقشار محروم هستند و حتی تنها درآمدشان اجاره‌بهای یک واحد مسکونی است بنابراین مسئولان حوزه قانون و اجرا باید به فکر راه حل اساسی برای رفع مشکل مسکن باشند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر