logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۶۷۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش موج رسا از بلاتکلیفی مدیریت منطقه گاوازنگ؛

گاوازنگ را دریابید/ هیچ دستگاهی مدیریت گاوازنگ را بر عهده نمی‌گیرد

گاوازنگ-را-دریابید-هیچ-دستگاهی-مدیریت-گاوازنگ-را-بر-عهده-نمی‌گیرد
منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان به حال خود رها شده و هیچ دستگاهی، تولی‌گری و مدیریت آن را بر عهده نمی‌گیرد و این در حالی است که چنین مجموعه‌ای به عنوان یک ظرفیت در حال استهلاک است.

به گزارش موج رسا; گاوازنگ، منطقه‌ای تفریحی و گردشگری در شمال شهر زنجان است که علاوه بر تفریحی و دارا بودن شرایط آب‌وهوایی مناسب، محلی برای گردشگری بوده و طی سال‌های گذشته انواع نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره آش ایرانی، جشنواره اکو، نمایشگاه روستا و.... در این منطقه برگزار شده و مخاطبان و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور را به خود جلب کرده بود. گاوازنگ را البته با شهدای گمنام نیز می‌شناسیم که فضای معنوی را در این منطقه ایجاد کرده است.

علی‌رغم اینکه واحدهای تجاری متعددی در منطقه گاوازنگ احداث شده و شهربازی و واحدهای مختلف بوفه و رستوران در این محل ایجاد شده اما مشکلی که گاوازنگ دارد این است که به رونق نرسیده و اکنون هیچ دستگاهی متولی این مجموعه نیست و در واقع بی‌صاحب مانده است. رهاشدگی این مجموعه به اندازه‌ای است که وضعیت جمع‌آوری زباله، مدیریت واحدهای تجاری، سیستم روشنایی و فضای سبز بسیار نامناسب بوده و رو به استهلاک می‌رود در حالی که چنین مجموعه‌ای یک ظرفیت بزرگ برای استفاده شهروندان زنجانی و سایر شهرها است که در کنار تفریحی و گردشگری بودن می‌تواند محلی برای درامد بوده و کارآیی اقتصادی و سرمایه‌گذاری هم داشته باشد.

آنچه که از پیگیری‌های خبرنگار موج رسا؛ به دست آمده این است که گاوازنگ در حال حاضر متولی ندارد و هیچ دستگاهی، مدیریت آن را به عهده خود نمی‌گیرد.

*‌ مدیریت مجموعه گاوازنگ با شهرداری زنجان نیست

غلامحسن احمدی، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان به خبرنگار موج رسا؛ گفت: مدیریت منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ با شهرداری زنجان نبوده و این منطقه متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌های استان است.

احمدی در پاسخ به اینکه آیا مدیریت منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ (ائل داغی) با شهرداری زنجان است، اظهار داشت: مدیریت این منطقه با شهرداری زنجان نبوده و در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌های استان است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مسائل مربوط به گاوازنگ به سازمان همیاری شهرداری‌ها مربوط می‌شود و ارتباطی به شهرداری زنجان ندارد، خاطرنشان کرد: مسائلی از قبیل فضای سبز، شهربازی و... در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها است.

*‌ گاوازنگ چه به لحاظ درآمد و چه هزینه متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌ها است

احمدی افزود: تمام موارد مربوط به منطقه گاوازنگ چه به لحاظ درآمد و چه هزینه، متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان بوده و ارتباطی به شهرداری زنجان ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در خصوص اینکه محدوده شهر زنجان افزایش یافته و گاوازنگ نیز به شهرداری واگذار شده است، گفت: این امر هنوز عملیاتی نشده است.

وی اظهار داشت: وقتی چنین بحثی مطرح می‌شود صرفاً از این بابت است که در صورت مشاهده ساخت‌وساز در آن منطقه، مانع ایجاد شود وگرنه سایر مسائل به شهرداری ارتباطی ندارد.

احمدی خاطرنشان کرد: این امر به معنای این نیست که پارک یا سایر قسمت‌های مجموعه گاوازنگ را به شهرداری زنجان بدهند.

وی با بیان اینکه مجموعه گاوازنگ حالت اختصاصی دارد و فعلا مدیریت آن با سازمان همیاری شهرداری‌ها است، تصریح کرد: مسائلی در خصوص اینکه مجموعه گاوازنگ با شرایطی به شهرداری زنجان واگذار شود، وجود دارد اما فعلا به آن مرحله نرسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان تاکید کرد: از صفر تا 100 مجموعه گاوازنگ در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده و ارائه خدمات شهری از قبیل فضای سبز و... ارتباطی به شهرداری ندارد.

*‌ مالکیت گاوازنگ با دولت بوده و در اختیار راه و شهرسازی است

عزیزاله افشار، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: مالکیت گاوازنگ با این سازمان نبوده و در اختیار دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه هرگونه سوالی دارید از معاونت املاک راه و شهرسازی استان جویا شوید، گفت: گاوازنگ تحت مالکیت اداره کل راه و شهرسازی بوده و آن دستگاه، تصمیم گیرنده است.

افشار در خصوص خشک شدن چمن‌های منطقه تفریحی گاوازنگ خاطرنشان کرد: بخش فضای سبز نیز متعلق به راه و شهرسازی است و هر سوالی دارید از آن‌ها بپرسید!

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با تاکید بر اینکه این سازمان هیچ تملکی در گاوازنگ ندارد و آنجا تحت مالکیت راه و شهرسازی است، گفت: هر گونه سوال و ابهام را از معاونت املاک راه و شهرسازی بپرسید.

وی در خصوص اینکه محدوده شهر زنجان افزایش یافته و گاوازنگ در اختیار سازمان همیاری قرار گرفته است، اظهار داشت: خیر؛ در اختیار این سازمان نیست.

افشار با بیان اینکه شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌ها هر کدام وظایف جداگانه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در مجموعه گاوازنگ افتاده حتما مسئولان راه و شهرسازی استان در این زمینه پاسخگو خواهند بود چون مالکیت آنجا با دولت است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان افزود: مسئولیت هرگونه استهلاک از جمله فضای سبز و... با اداره کل راه و شهرسازی استان است.

با توجه به اینکه هم شهرداری زنجان و هم سازمان همیاری شهرداری‌های استان اعلام کردند که متولی مجموعه گاوازنگ نیستند، موضوع را از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری کردیم اما تاکنون پاسخی به خبرنگار موج رسا نداده‌اند تا مشخص شود که متولی گاوازنگ کدام دستگاه بوده و متولی آن کیست؟! چرا که این مجموعه هم‌اکنون رها شده و در حال از بین رفتن است در حالی که مجموعه گاوازنگ، یک ظرفیتی است که در کنار تفریحی و گردشگری بودن می‌تواند مزیت اقتصادی هم داشته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر