logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۶۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

عدم استقبال برخی از اولیای دانش آموزان زنجانی از سرویس مدارس/ اختصاص کمک هزینه سوخت به سرویس مدارس

عدم-استقبال-برخی-از-اولیای-دانش-آموزان-زنجانی-از-سرویس-مدارس-اختصاص-کمک-هزینه-سوخت-به-سرویس-مدارس
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برخی از اولیا با وجود سرویس مدارس حاضر به استفاده از سرویس مدارس نیستند و از نظر سلامتی و بهداشت نگران دانش آموزان هستند.

محمود کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تشکیل کارگروه ماده ۱۸ در روز شنبه، اظهار کرد: نسبت به هفته قبل عمده مشکلات سرویس مدارس توسط مدیران مدارس پیگیری و حل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از نیاز سرویس مدارس توسط سرویس‌های کوچک رفع شد، ابراز کرد: متاسفانه به دلیل تعطیلی دو ساله مدارس مینی‌بوس‌هایی که به عنوان سرویس مدارس از آنها استفاده می‌شد از زنجان خارج شده‌اند و در کارخانه‌ها و محل‌های دیگری ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه جذب این مینی‌بوس‌ها در این بازه زمانی برای یک ماه تا چهل روز ممکن نبود، تصریح کرد: در کارگروه ماده ۱۸ مصوبه شد شهرداری برای ارائه مجوز به رانندگان خودروهای شخصی جهت ارائه خدمات سرویس مدارس فراخوان صادر کند.

وی با بیان اینکه از طرف شهرداری برای خودرو‌هایی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت خواهند کرد به صورت ماهانه اعتبار کمک سوخت داده خواهد شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته دریافت این اعتبار کمک سوخت برای رانندگان بسیار سخت بود اما شهرداری برای رفع سریع مشکل ترافیک این کار را انجام می‌دهد.

کلانتری با بیان اینکه هریک از شهروندانی که تمایل دارند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند از شهرداری مجوز اخذ کنند، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از سرویس های مدارس بدون مجوز اقدام به فعالیت و ارائه خدمات سرویس مدارس می‌کردند.

وی با بیان اینکه در کارگروه ماده ۱۸ مقرر شد تمامی مدیران مدارس به اولیای دانش آموزان اعلام کنند هر یک از اولیایی که تمایل دارد به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند اقدام به اخذ مجوز کنند، ادامه داد: در این مدت باقی مانده با سرویس‌های کوچک سواری مشکل سرویس مدارس را حل خواهیم کرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برخی از مدارس با هماهنگی شرکت‌های حمل و نقل توانستند مینی‌بوس‌های لازم سرویس مدارس را تامین کنند، افزود: در استان زنجان در حوزه سرویس مدارس مشکل حادی نداریم.

وی با بیان اینکه در این کارگروه مقرر شد شهرداری با ارائه یارانه مینی‌بوس‌هایی را که از چرخه ارائه خدمات سرویس مدارس خارج شده اند را به چرخه سرویس‌مدارس بازگردانند، ابراز کرد: امیدوار هستیم سرویس مدارس در مهر ماه بهتر ارائه خدمات کنند.

کلانتری با بیان اینکه برخی از اولیا با وجود سرویس مدارس حاضر به استفاده از سرویس مدارس نیستند و از نظر سلامتی و بهداشت نگران دانش آموزان هستند، ابراز کرد: تمام تلاش‌های کارگروه ماده ۱۸ این است که سرویس مدارس را برای مهرماه به صورت کاملا آماده کند و کمبود وسایل نقلیه جبران شود.

وی با اشاره به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری، تصریح کرد: با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی مشکل حمل و نقل دانش آموزان در مهرماه حل خواهد شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر