logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

افزایش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت استان زنجان در سال گذشته/ افزایش 48 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در ایام نوروز

افزایش-25-درصدی-تصادفات-منجر-به-فوت-استان-زنجان-در-سال-گذشته-افزایش-48-درصدی-تردد-در-محورهای-مواصلاتی-استان-زنجان-در-ایام-نوروز
جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم، گفت: در یازده ماه سال گذشته 253 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در استان زنجان جان خود را از دست دادند.

مهدی میناخانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از 25 اسفندماه سال 1400 طرح نوروزی پلیس راه آغاز شد، اظهار کرد: پلیس‌راه با تمام توان و با بکارگیری تمام توان و نیروی انسانی و آماده باش 100درصدی تمامی پرسنل پلس راه به‌کارگیری شد.

وی با بیان اینکه قبل از عید نوروز پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترددها را داشتیم، ابراز کرد: طبق آمار اخذ شده از سامانه‌های ترددی استان زنجان تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در ایام عید نوروز 48 درصد افزایش داشت.

جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه علی‌رغم افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان شاهد کاهش 50 درصد تصادفات منجر به فوت استان زنجان بودیم، تصریح کرد: در تصادفات منجر به جرح شاهد افزایش 20 درصدی بودیم و باتوجه‌ به حجم ترافیکی که در استان زنجان وجود داشت افزایش حجم تردد به این میزان طبیعی بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در مسیر ارتباطی گیلوان یک دستگاه خودرو پژو 260 با تویوتا برخورد کرده بود، عنوان کرد: در این حادثه راننده پژو 206 جان خود را به دلیل شدت جراحات وارده از دست داد و رانند تویوتا مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

میناخانی با بیان اینکه این تصادف در کیلومتر 40 محور گیلوان زنجان رخ‌داده است، ادامه داد: این تصادف به دلیل انحراف‌به‌چپ پژو 206 رخ‌داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم، ابراز کرد: در یازده ماه سال گذشته 253 نفر در اثر تصادفات منجر به فوت در استان زنجان فوت شده‌اند.

جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از رانندگان تقاضا داریم مقررات راهنمایی‌ورانندگی را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: رانندگان موتورسیکلت حتماً از کلاه اینمی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به اینکه فصل کشاورزی شروع شده و در محورهای مواصلاتی استان شاهد تردد موتورسیکلت و ادوات کشاورزی هستیم، افزود: کشاورزان حتماً نسبت به تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی ادوات کشاورزی اقدام کنند و حتماً از شبرنگ برای آشکارسازی ادوات کشاورزی به ویژه در شب استفاده کنند.

میناخانی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه برخی از ادوات کشاورزی سیستم روشنایی مناسبی ندارد موجب بروز تصادفات دلخراشی می‌شوند.

وی با اشاره به عمده دلایل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان، ابراز کرد: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی دلیل عمده تصادفات در محورهای استان زنجان است.

جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی استان زنجان که کریدور ارتباطی است به دلیل اینکه رانندگان مسافت زیادی را طی می‌کنند خسته هستند، تصریح کرد: به دلیل خستگی رانندگان و اسرار رانندگان به ادامه رانندگی خصوصاً در 30 کیلومتری شهرها شاهد تصادفات و واژگونی خودروها هستیم.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان به‌ازای هر 2 ساعت رانندگی باید 15 دقیقه استراحت کنند شاهد صحنه‌های دلخراشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی نخواهیم بود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر