logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۵۷۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع دستی استان زنجان در گفت و گو با موج‌رسا:

نیازی به فعالیت فروشگاه‌های موقت صنایع دستی در شهر زنجان نیست/ صنایع دستی بدون محدودیت عرضه می‌شود

نیازی-به-فعالیت-فروشگاه‌های-موقت-صنایع-دستی-در-شهر-زنجان-نیست-صنایع-دستی-بدون-محدودیت-عرضه-می‌شود
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزیهای موجود بازارچه‌های موقت صنایع دستی در مکان‌های گردشگری که فروشگاه به اندازه کافی وجود ندارد دایر خواهد شد گفت: در قیدار، طارم و سلطانیه این فروشگاه‌ها دایر می‌شود اما نیازی به این بازارچه‌ها در شهر زنجان نیست.

الناز خدایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در سطح استان زنجان در حدود ۵۰۰  فروشگاه صنایع دستی وجود دارد اظهار داشت: پراکندگی فروشگاه‌ها در سطح شهر مناسب است و نیازی به ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح شهر نیست چراکه در صورت حضور گردشگر در شهر دسترسی راحتی به فروشگاه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان‌های خاص و برای مکان‌های خاص بازارچه‌های موقت دایر می‌شود افزود: در سطح شهر نیازی به دایر کردن بازارچه‌های موقت نیز نیست چراکه بازارچه موقت در جایی دایر می‌شود که حضور گردشگر  بالا است، اما محلی برای عرضه صنایع دستی وجود ندارد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های موجود بازارچه‌های موقت صنایع دستی در مکان‌های گرشگری که فروشگاه به اندازه کافی وجود ندارد دایر خواهد شد گفت: در قیدار، طارم و سلطانیه که تردد بالا است و امسال به دلیل اینکه استان پذیرای گرشگران بیشتری نیز خواهد بود ایجاد فروشگاه‌های موقت جزو برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع پارسیان که به عنوان منتخب برای پذیرای مسافران و گردشگران در استان انتخاب شده غرفه‌های صنایع دستی دایر خواهد بود تصریح کرد: همچنین این فروشگاه‌ها در سایر مجتمع‌های گردشگری دایر می‌شود و از سویی دیگر در عوارض‌های زنجان نیز بالای ۳۰ فروشگاه فعالیت خواهند داشت و منطقی برای افزایش تعداد فروشگاه‌ها نیست و استان مشکلی به لحاظ عرضه نخواهد داشت.

خدایی فرد با بیان اینکه صنایع دستی همچون چاقو، مس، ملیله، چاروق و زیور آلات رکود دار فروش محصولات صنایع دستی در استان در سال جاری بود ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود طبق روال سال‌های گذشته همین چند مورد بیشترین میزان خرید توسط گردشگران و مسافران در ایام نوروز را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است و هیچ گونه محدودیتی در تهیه انواع صنایع دستی برای عرضه نیست  گفت: قریب به ۱۲ هزار نفر هنرمند شاغل در رشته صنایع دستی در استان در حال فعالیت هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر