logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۶۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

دایره المعارف شهدای دانش‌آموز استان زنجان در آستانه چاپ است

دایره-المعارف-شهدای-دانش‌آموز-استان-زنجان-در-آستانه-چاپ-است
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به طراحی دایره المعارف شهدای دانش‌آموز استان زنجان، گفت: دایره المعارف شهدای دانش‌آموز استان زنجان در آستانه چاپ است.

جعفر گنج خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به راه‌اندازی پیک کتاب در مدارس استان زنجان، اظهار کرد: کتاب‌های برجسته در حوزه دفاع مقدس هر روز به دانش‌آموزان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ترویج راهیان نور دانش‌آموزی مسابقه‌ای در بین دانش‌آموزان طراحی و اجرا شد، ابراز کرد: در این مسابقات از 20 دانش‌آموز تقدیر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش‌وپرورش برگزار شده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال که کنگره شهدا برگزار شد به‌موازات آن در آموزش‌وپرورش نیز برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت دنبال شد و اگرچه کنگره شهدا به پایان رسیده است اما برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش‌وپرورش استان زنجان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزار چهل و یکمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش، عنوان کرد: در این مسابقه بخش ویژه شهدای استان را جای‌داده ایم و دانش‌آموزان آثار خود را در این موضوع به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌کنند.

گنج خانلو با بیان اینکه دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش استان زنجان در هر ماه یک محفل قرآنی به نام و یاد شهدا برگزار می‌کنند، ادامه داد: تمامی مدارس شاهد مکلف به برگزاری برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت هستند و یادواره‌های شهدا هرساله در این مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزار جشنواره علمدار در استان زنجان، افزود: در اولین دوره استانی این جشنواره 350 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز جشنواره علمدار در زنجان برگزار شد، ابراز کرد: امسال یک هزار و 940 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه 4 اثر از استان زنجان در جشنواره کشوری علمدار برگزیده شده است، تصریح کرد: آثار یک همکار فرهنگی و 3 دانش‌آموز در این جشنواره برگزیده شد.

گنج خانلو با اشاره به برگزاری طرح لاله‌های روشن یا همان طرح 40 هزار لاله روشن به نیت 40 هزار شهید، عنوان کرد: در برش استانی این طرح برای استان زنجان 517 شهید در نظر گرفته شده است که این طرح در مدارس زنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سه کنگره فرعی شهدا بعد از کنگره اصلی شهدای استان زنجان برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از کنگره فرعی شهدا که در استان زنجان برگزار شد کنگره شهدای دانش‌آموز بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه کنگره شهدای دانش‌آموز در مصلی نمازجمعه با حضور یک هزار و 500 مهمان برگزار شد، ادامه داد: در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش‌وپرورش زنجان 11 کتاب تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه دایره المعارف شهدای دانش‌آموز استان زنجان طرحی شده است، افزود: این دایره المعارف در آستانه چاپ است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر