logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

انتقال دانش فنی بهترین راهکار تامین امنیت غذایی است/ ارائه آموزش به ۵۰ هزار نفر روز

انتقال-دانش-فنی-بهترین-راهکار-تامین-امنیت-غذایی-است-ارائه-آموزش-به-۵۰-هزار-نفر-روز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: انتقال دانش فنی به منظور افزایش توان علمی بهترین راهکار تامین امنیت غذایی محسوب می شود.

به گزارش موج رسا;حسین جعفری در همایش سالروز گرامیداشت هفته جهاد سازندگی با بیان اینکه نخستین یادگار امام راحل صدور فرمان تشکیل جهاد سازندگی تنها چهار ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود،اظهار داشت: امام راحل با دانش عمیق و عمق نگاه محرومیت زدائی را مورد توجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه عدم توسعه، فقر و مهاجرت از روستاها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مشهود بود،ادامه داد: سازمان جهاد سازندگی با هدف توسعه روستاها و محرومیت زدائی تشکیل شد.

این مسئول با بیان اینکه جهاد سازندگی هشتم آذر سال 1362 به وزارت جهاد سازندگی تغییر پیدا کرد، گفت: در شهریورماه سال ۱۳۶۹ مجلس کانون تفکیک وظایف جهاد سازندگی و کشاورزی را صادر و این قانون در سال ۱۳۷۹ با ادغام وزارت جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره نخست هدف این سازمان محرومیت زدائی بود،افزود: انجام امور اداری در روستاها و خنثی کردن حرکت گروه ‌های مخالف از دیگر ماموریت های این سازمان محسوب می شد.

این مسئول ادامه داد: در دوره دوم سازمان جهاد سازندگی بر روی فعالیت های کشاورزی تمرکز کرد و در دور سوم  نیز فعالیت ‌های جامع توسعه روستایی را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه رقابت ‌های بین دستگاهی و اجرای وظایف در دو نهاد وزارت کشاورزی و جهاد کشاورزی منجر به ادغام این دو نهاد شد،ادامه داد:تامین امنیت غذایی کشور در  کنار تامین امنیت مردم در حال حاضر مورد توجه این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان انتقال دانش فنی به منظور افزایش توان علمی را بهترین راهکار تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: با پرداختن به علم کشاورزی می توان با منابع محدود،حداقل دو برابر میزان موجود تولیدات کشاورزی داشت.

وی از ارائه آموزش های لازم به ۵۰ هزار نفر روز توسط این سازمان و بسیج مهندسین خبر داد و بیان داشت: توسعه فناوری‌ های جدید کشاورزی مکانیزاسیون و ارتقای بهره ‌وری در دستور کار قرار دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر